U Beogradu će se graditi gondola, ali i novi most, tuneli…

Osim gondole koja bi povezala Novi Beograd i Kalemegdan, u narednom periodu u prestonici je u planu još jedna žičara – od Novog Beograda do Košutnjaka, a preko Ade Ciganlije i Makiša.

Sudeći prema izmenama i dopunama plana generalne regulacije građevinskog područja sedišta jedinice lokalne samouprave – Grad Beograd, izgradnja kabinske žičare – gondole i pratećih sadržaja predvidviđena je fazno, i to: prva faza: Novi Beograd-Ada Ciganlija-Makiš, a druga faza Makiš-Banovo Brdo-Košutnjak.

“Visinu stubova odrediti prema tehničko-tehnološkim zahtevima žičare i prema uslovu da omogućava neometan kopneni i rečni saobraćaj, odnosno obezbeđuje da donja konstrukcija gondole bude na udaljenju većem od 4,5m od najviše tačke javne saobraćajne površine, 6m od nivoa koridora primarnih infrastrukturnih vodova i 12m od nivoa reke pri najvišem vodostaju”, navodi se u dokumentu, prenosi Ekapija.

Trasu žičare, kako se ističe, treba planirati sa što manje preloma, a eventualne prelome predvideti na međustanicama. Voditi računa o postojećim i planiranim objektima, kao i o tome da se trasa vodi, gde je to moguće, iznad javnog zemljišta.

Stanice gondole biće locirane, dodaje se, u neposrednoj blizini terminusa i stajališta javnog prevoza kao i na prostoru u neposrednoj blizini uz izgrađenu saobraćajnu infrastrukturu (trotoare, parkirališta, biciklističke staze).

U skladu sa prostornim mogućnostima i imovinsko-pravnim odnosima u neposrednoj blizini stanici gondole predvideti mogućnost fazne izgradnje dodatnih kapaciteta za parkiranjem kao i izgradnju biciklističkih i pešačkih staza i povezivanje sa postojećim ili planiranim.

Inače, izgradnja gondole od Novog Beograda do Košutnjaka najavljuje se od 2003. godine

Mostovi i tuneli

U Savskom amfiteatru, navodi se u planu, potrebno je planirati i situaciono i nivelaciono definisati dva mosta.

Jedan od mostova (moguća je i tunelska veza), imao bi funkciju integrisanja prostora na desnoj i levoj obali Save, lako dostupan za pešački i javni saobraćaj, a drugi magistralnog ranga, koji bi primarnu uličnu mrežu leve obale Save povezivao sa primarnom mrežom na desnoj obali Save.

Beograd dobija 5 mostova do 2030: Evo gde će se graditi

Pored navedenog značajno je pomenuti i planiranu vezu Savske i Dunavske padine koja bi se ostvarila tunelom za drumski saobraćaj.

“Tunel je planiran kao produžetak starog Savskog mosta i pruža se ispod Terazijskog grebena ka ulici Despota Stefana. Tačna pozicija tunela data je Planom detaljne regulacije tunelske veze savske i Dunavske padine GO Stari grad, Savski venac i Palilula. Navedena tunelska deonica prema funkcionalnom rangu je u rangu magistralne saobraćajnice. Ovaj saobraćajni pravac ima pored ostalog zadatak rasterećenja centralnog gradskog područja od saobraćajnih tokova na pravcu Novi Beograd-Savski amfitetar-Ada Huja”, piše u planu.

Auto-put ipak neće biti gradski bulevar?

Postojeća regulacija gradskog auto-puta kroz Beograd se u potpunosti zadržava, navodi se u planu.

Pristup kontaktnim zonama sa ove saobraćajnice je moguć sa pratećih ili servisnih saobraćajnica koje mogu biti odvojene uz postojeći protočni kolovoz u režimu jednosmernih kretanja i sa ulivno-izlivnim vezama na osnovne saobraćajne tokove, ili na određenom udaljenju u režimu dvosmernih saobraćajnih tokova sa kojih se veze na auto-put ostvaruju preko postojećih ili planiranih denivalisanih raskrsnica – čvorova.

U regulaciji ove saobraćajnice nema podužnog vođenja biciklističkih i pešačkih tokova.

Integracija vodnog saobraćaja u sistem javnog prevoza

Samim izlaskom na dve reke Beograd ima dobre predispozicije za organizovanje prevoza putnika vodnim putem, a kako se u izmenama PGR-a navodi, neke od pristana za brodove koji bi saobraćali u sistemu javnog transporta putnika moguće organizovati u zoni sledećih lokacija: SC Gale Muškatirović, Savski amfiteatar u zoni Brankovog mosta, pristanište, Beogradski sajam, Ada Ciganlija, Ada Huja, Hotel Jugoslavija, Zemun, Brodogradilište, Beograd na vodi, Blok 45, Blok 70, zona Pančevačkog mosta, most Mihajlo Pupin, Višnjica, sa vojvođanske strane na obali Dunava.

Rečni saobraćaj postaje deo javnog gradskog prevoza u Beogradu?

“Pored navedenih lokacija u slučaju procenjenih potreba (u saradnji sa Sekretarijatom za javni prevoz) moguće je pristane za funkcionisanje brodova u sistemu javnog prevoza putnika organizovati i na nekim drugim lokacijama na obali Save i Dunava”, navodi se.

Bez javnih garaža na dve planirane lokacije

Ovim izmenana Plan generalne regulacije mreže javnih garaža stavlja se van snage u delu vezanom za garaže JG 200 – Malajnička i JG 116 – Stari Merkator, tako što se te dve lokaciju ukidaju iz Plana.

Centar za vodene sportove u Bloku 44

Planom je u Bloku 44 na Novom Beogradu predviđena gradnja Centra za vodene sportove na površini od oko 6,85 ha.

Kako se ističe, sve intervencije treba realizovati u skladu sa pravilima za sportsko-rekreativne komplekse. Maksimalni indeks zauzetosti na parceli je 40%, a sve intervencije treba izvesti u okviru građevinskih linija definisanih na rastojanju minimalno 5 m od regulacionih linija pristupnih saobraćajnica i granica parcele.

Minimalni procenat slobodnih i zelenih površina je 60%, a minimalni procenat zelenih površina u direktnom kontaktu sa tlom je 30%.

Institut i naučno istraživački centar u Zemun polju

Institut i naučno istraživački centar planiran je na teritoriji Zemun polja uz saobraćajnicu Batajnički put. Planirane su tri prostorno-funkcionalne celine: Direkcija za nacionalne referentne laboratorije, kompleks Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i klaster mešovite namene.

“U okviru ove namene mogu biti zastupljeni sadržaji obrazovanja, primenjene nauke, naučno-tehnoloških istraživanja, razvoja i proizvodnje iz oblasti poljoprivrede, tehnologije i drugih srodnih nauka – instituti, istraživački centri, naučno-proizvodne jedinice, centri za inovacije, naučno-tehnološki parkovi, jedinice primenjene nauke, privrede i poslovanja”, piše u planu.

Promene na Makišu

Planom detaljne regulacije Makiškog polja, GO Čukarica na području Makiškog polja ukidaju se melioracioni kanali. Za prihvat površinskih i atmosferskih voda planirani su kolektori i suva retenzija, sa vezom na obodni kanal, koji ih preko veznog kanala transpotruje do CS Šabačka.

Kako se planiranom izgradnjom povećavaju oticaji na predmetnom području pored postojeće planira se i nova CS Šabačka nova.

Javni uvid u Nacrt izmena i dopuna plana generalne regulacije građevinskog područja sedišta jedinice lokalne samouprave – Grad Beograd (celine I – XIX) (I faza – 2. etapa) sa Izveštajem o strateškoj proceni uticaja predmetnog plana na životnu sredinu trajaće do 21. januara 2022. godine.

Izvor: B92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

20 − 9 =