Vučić: “Srce centralne Srbije. Biće pravo remek-delo”; “2.700 – najbolje organizovano”

Aleksandar Vučić i ambasador SAD Entoni Godfri obišli su noćne radove na mostu preko Zapadne Morave, na deonici 1 Moravskog koridora Pojate-Kruševac.

“Ovo divno izgleda”, prokomentarisao je predsednik Srbije na samom početku obilaska radova.

Prisutan inženjer je Vučiću rekao da oko 2.700 radnika radi samo na ovoj deonici Moravskog koridora, a predsednik je konstatovao da je to ubedljivo najbolje organizovano gradilište u Srbiji, te da čak i Beograd na vodi nema toliko ljudi u jednom trenutku. Naime, samo u noćnoj smeni ovde radi čak 450 ljudi.

“Mora da bude otvoren što je pre moguće”, rekao je Vučić.

Predsednik je istakao da je Moravski koridor izuzetno važan za više okruga. “To će sve ove okruge da podigne. Amerikanci i Turci izvanredno rade, to moram da kažem. Povezaće najmanje 500.000 ljudi”, dodao je.

Kako je istakao, ovoliko koliko se radi poslednjih godina, nije se radilo 50-60 godina.

“Mi smo uradili više od 350 kilometara autoputeva, trenutno gradimo 370 kilometara i još 300 kilometara je u pripremi. To je mnogo više nego što smo imali kilometara autoputa – oko 650 kilometara. Pogledajte samo šta je sve Srbija gradila u prethodniih nekoliko godina”, istakao je Vučić.

Naglasio je da građani treba da znaju da je ovo veliki poduhvat, te da ljudi zaposleni na ovom projektu rade fantastičan posao.

“Ovde imamo više od 1.000 stranaca koji rade na ovom auto-putu. Ovo je, bez sumnje, najveće gradilište. Pogledajte kako to izgleda i noćnu. Baš sam srećan. Ovo će biti najširi auto-put, kompletno digitalizovan”, rekao je Vučić.

“Ovaj auto-put je srce centralne Srbije”, istakao je predsednik dodavši da Srbija nema nijedan neplaćeni račun, već se sve izmiruje na vreme.

“Biće pravo remek-delo”

Vučić se zahvalio izvođačima koji su organizovali rad na ovoj deonici na, kako kaže, neverovatan način.

“950 mašina, radi se i noću. Treba ljudi da vide kako se radi uprkos svim teškoćama. Nije korona jedini problem, imamo problem i sa cenama građevinskog materijala zbog rasta cene energenata, sa kamenolomima, ali uprkos svemu tome – ovi ljudi rade”, istakao je predsednik.

Naglasio je i da će uskoro biti auto-puta od Beograda do Kraljeva, ali i od Beograda do Kruševca.

Vučić je poručio da očekuje da deonica od Pojata do Kruševca bude završena što je pre moguće. Naglasio je da će puno značiti kada od Beograda do Kruševca bude moglo da se dođe auto-putem, kao i da će to privući nove investitore, posebno u Trstenik i Kruševac, kao i u okolne gradove i mesta.

“To je ono što su ljudi pričali 70-75 godina da sanjaju i maštaju. Ovi ljudi su ovde svakoga dana, danonoćno se muče kako bismo mogli bolje da živimo. Auto-put će biti pravo remek-delo”, rekao je Vučić.

Predsednik je zahvalio SAD i Velikoj Britaniji koja učestvuje u finansiranju tog projekta i istakao da će građani biti ponosni na Moravski koridor koji će puno značiti za celu Srbiju.

Godfri: “Digitalna kičma celog regiona”

Ambasador SAD Entoni Godfri čestitao je Vladi Srbije, Koridorima Srbije, kao i kompanijama zaduženim za gradnju ovog auto-puta, na rezultatima postignutim uprkos pandemiji.

“Ponosan sam na to što se Behtel opredelio da dugoročno radi u Srbiji i što će projekat biti završen u najkraćem mogućem roku. Moravski koridor je važan iz više razloga: povezaće više od pola miliona ljudi, ne samo fizički, već i tehnički, jer će optički kablovi koji se tu postavljaju služiti kao digitalna kičma celog regiona. Zatim, ovo je jasan signal investitorima da je Srbija spremna na tržišnu utakmicu i saradnju. Verujem da će ovo privući brojne američke kompanije”, rekao je Godfri.

Na kraju, ambasador je rekao da jedva čeka da se provoza auto-putem kada bude završen, te da će ga još više obradovati kada bude čuo kako ovaj auto-put doprinosi razvoju Srbije i regiona.

Mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci…

Gradnja Moravskog koridora, auto-puta od Pojata do Preljine u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine i tada je najavljeno da će radovi biti završeni za četiri godine.

Radove izvodi američko-turski konzorcijum Behtel – Enka, a ugovor je vredan skoro 800 miliona evra.

Moravski koridor će povezati tri okruga – Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa auto-putem Beograd-Niš i auto-putem “Miloš Veliki”.

Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.

Duž čitave njegove trase biće postavljena najsavremenija telekomunikaciona mreža uz primenu 5G tehnologije, što treba da omogući da njime saobraćaju autonomna vozila, koja mogu da se kreću bez uticaja vozača.

Moravski koridor činiće tri deonice: Pojate – Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac – Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani – Mrčajevci – Preljina dužine 30,66 kilometara.

Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Izvor: B92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

fourteen − 11 =