Ide im dobro, ali cene rastu: Poskupeće čak i – barbike?

Svetski proizvođač igračaka Matel najavio je da će morati da poveća cene svojih proizvoda uoči Božića, jer se suočavaju sa većim troškovima.

Ove izjave dolaze nakon rasta troškova sirovina i otpreme, dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije. U isto vreme, proizvođač popularne lutke barbike najavio je prodaju veću od očekivane za više od milijardu dolara.

Poput rivala Hasbra, i Matel se oporavlja od uticaja pandemije, zbog perioda u kome su trgovine bile zatvorene i lanci snabdevanja poremećeni.

“Gledaćemo da povećamo cene u drugoj polovini godine. Nismo još odlučili na koje će se proizvode to odraziti, ali to je odgovor na neke inflatorne pritiske”, kazao je izvršni direktor Matela Inon Krajz za Bi-Bi-Si.

On je takođe rekao da njegova kompanija nije jedina koja je morala da povećava cene.

“Nismo mi jedini koji su to učinili, u našoj industriji su svi to učinili i niko nije iznenađen rastom cena”, kazao je Krajz.

Neto prodaja u drugom kvartalu, kaže, skočila je za 40 odsto u odnosu na isto vreme prošle godine, na 1,03 milijarde dolara. To je podstaknuto rastom prodaje od 46 odsto za barbiku, najprodavaniji proizvod kompanije, prenosi Kliks.

U kompanijama u mnogim industrijama širom sveta došlo je do poremećaja u poslovanju zbog kašnjenja u otpremi i problema s prolaskom robe kroz luke zbog pandemije. Krajz kaže da se Matel suočio sa problemima u lancu snabdevanja zbog problema sa isporukom, ali da je zaobišao najgore zbog obima posla koji su imali.

“Uspeli smo da iskoristimo našu veličinu i partnerstva koja imamo s našim dobavljačima i maloprodajnim partnerima i ublažimo neke od ovih problema, tako da u drugom kvartalu nismo imali lošeg uticaja na naše poslovanje”, rekao je.

Poslednjih godina Matel je barbike učinio raznovrsnijim, jer su lutke zasnovane na različitim uzorima i profesijama, a ranije ovog meseca firma je u prodaju pustila lutku zasnovanu na liku teniserke Naomi Osake.

Prihode je povećao i skok prodaje od 67 odsto za marku automobila “hot vils” (Hot Wheels).

Iz kompanije su rekli da očekuju da će crtani film “Barbi” na Netfliksu i predstojeći film u kojem glumi Margo Robi, kao i nova video-igra zasnovana na vozilu hot vils, pomoći u održavanju popularnosti oba brenda ove godine.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

five × 5 =