“Imaćemo prugu za tačno tri godine”; Vučić otkrio gde će stajati brzi voz

Beograd — Predsednik Aleksandar Vučić prisustvovao je obeležavanju početka radova na deonici Novi Sad – Kelebija, u okviru projekta brze pruge Beograd–Budimpešta.

Svečanosti su prisustvovali i ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto, kao i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, ministar građevinarstva Tomislav Momirović, predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.

Ceremonija obeležavanja početka radova održala se kod Železničke stanice Novi Sad – Ranžirna, a prenos ste mogli da pratite na B92.net.

“Znam koliko je ovo važno za budućnost cele Srbije, za tačno tri godine imaćemo izgrađenu prugu, a Mađari će zavšiti svoj deo 2025. godine, to je tu, to je sutra. Uvek smo mislili kako je Vojvodina naprednija i ispred ostalih delova Srbije, a devedesetih i dvehiljaditih ostali bez ekonomske moći ovde na severu Srbije. Sve ono što nismo imali tri–četiri decenije danas jurimo da postignemo i prestignemo mnoge”, kazao je predsednik Srbije.

Kako je dodao, tu će postojati devet stanica.

“Brzi voz stajaće u stanicama u Novom Sadu, Vrbasu, Topoli i Subotici”, najavio je.

Vučić je rekao da ovakvi projekti menjaju izgled naše zemlje i predstavljaju ključnu promenu, kao i da simbolizuju napredak Srbije.

Vučić je tokom prezentacije buduće brze pruge do Mađarske, kojeg su u Novom Sadu zajedno sa ministrom spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peterom SIjartom, sa detaljima upoznali kineski izvođači, rekao da Srbija dobija modernu prugu za 21. vek i da će oživeti okolna mesta.

“Ovi projekti menjaju stvari i predstavljaju ključnu promenu i dokaz su da smo uspeli”, naglasio je Vučić.

Kaže da će u Novom Sadu biti izgrađena velika i moderna železnička stanica za brzu prugu, kao i da će na trasi od Novog Sada do mađarske granice biti izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnaka i sličnih objekata.

Delegacija se onda uputila ka simulatoru, koji uz pomoć virtuelne realnosti prikazuje kako izgleda vožnja novim vozom iz perspektive mašinovođe. Predsednik je u šali zatražio da operater u simulatoru ubrza, što je i urađeno, ali tek kada je virtuelni voz napustio gradsko područje. Delegacija je nakon toga obišla i veliku maketu, koja prikazuje srpski i mađarski deo pruge, kao i granicu.

“Mi nemamo problem sa ovim granicama”, rekao je Vučić kroz smeh Sijartu, na šta mu je šef mađarske diplomatije rekao da Srbi i Mađari nemaju nikakvih problema jedni sa drugima.

Takođe, Kinezi su predstavili maketu brze pruge u pograničnom delu između Srbije i Mađarske, a Vučić je rekao da će sa srpske strane vozovi na tom delu moći da idu brzinom između 120 i 160 kilometara na sat.

Predsedniku je predstavljena i maketa kineskog brzog voza.

Odgovarajući na pitanja novinara o današnjem protestu protiv izgradnje metroa u Beogradu, Vučić je kazao da šta god da su krenuli da rade, uvek je bilo ljudi koji su bili protiv toga.

“Tako je bilo i za prugu Beograd – Novi Sad, tako je bilo i za Beograd na vodi – godinu dana su trajale demonstracije, a sada je to najlepši deo grada. Svi dolaze tamo, oni tamo kupuju stanove i nemam ništa protiv toga… Svi dolaze u najlepši šoping mol u ovom delu, u Galeriju, svi dolaze na promenadu… Šta god da smo radili, krenuli da radimo, svaki auto-put, uvek su bili protiv svega”, rekao je Vučić.

Dodao je da je reč o ljudima koji, kaže, po svaku cenu žele da zaustave razvoj i napredak Srbije, jer nemaju nikakvu politiku i šta da ponude.

“Ići ću tamo (u Makiš) jednog od narednih dana, ali suština je u tome da se ja pitam gde da idem. Zar nismo izgradili metro 2012. godine? Rekli su da će prva linija biti između 2007. i 2012. godine…”, rekao je Vučić i dodao da će prva linija sada biti završena 2028, a druga 2030. godine.

Dodao je i da metro nije samo beogradski, jer i to doprinosi rastu BDP-a cele zemlje, a to je, kaže, suština – da se razvijaju ekonomske performanse i poboljšavamo u svim sferama.

“Važno je da se to ljudi razumeju, a oni koji misle da će da kibicuju i pokazuju bes… Šta je bio smisao što stanete ispred mašina, da zustavite radnika, da se smrzava, da ne može da radi svoj posao, jer ste vi zgubidani i ne znate šta ćete sa sobom u 10 ili 11 sati pre podne…”, rekao je Vučić.

Poručio je da oni mogu da se skupljaju svaki dan, dok pošten narod radi, ali da je rezultat ništa, osim što su napravili gužvu sat vremena.

“Hoćete da kažete da nije dobra linija zato što ne valjaju ljudi u Mirijevu, na Karaburmi, Zvezdari, Čukarici, Bežanijskoj kosi, koji treba da dobiju metro, nego biste nešto drugo? Što niste bilo šta izgradili? Makar jedan auto-put, a ne 10, koliko ih sada gradimo ili smo izgradili…”, rekao je Vučić.

Predsednik je konstatovao da je najlakše pronalaziti manu svakome, jer to svako može.

“Ali umesto dok smetaš nekome dok radi, uradi nešto i pokaži da si sposoban. Ali to im teško ide. Ali neće nas zaustaviti u brobi za napredak Srbije, u tome da uradimo najavažnije stvari, sve što smo propustili prethodnih decenija. Jurićemo u budućnost. A na to što oni rade, možemo samo ponekad blago da se osvrnemo, nema posvećivanja pažnje tome, nego pravo ka cilju – uspešnoj, naprednoj i pobedničkoj Srbiji”, rekao je Vučić.

O pruzi

Pruga Novi Sad – Subotica duga je 108,2 kilometra i na toj trasi biće izgrađeno ukupno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata.

Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji železničke veze između Srbije i Mađarske na teritoriji Srbije za deonicu Novi Sad – Subotica – državna granica kod Kelebije, vredan 943 miliona evra 2018. godine potpisali su Infrastruktura železnice Srbije i konzorcijum kineskih kompanija “Čajna reljvej internešenel” (China Railway International – CRI) i “Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani” (China Communications Construction Company – CCCC).

Ovaj projekat biće finansiran iz kredita koji je dala kineska Eksim banka.

Posao izgradnje pruge za velike brzine na ovoj deonici obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice sa objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge sa drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja projektovanim brzinama i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.

Projektom je planirana rekonstrukcija devet železničkih stanica, (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.

Ministar Momirović je generalnom direktoru ogranka Kineskih železnica u Srbiji Džou Sinu uručio rešenje o građevinskoj dozvoli za deonicu Novi Sad – Subotica – Kelebija 28. oktobra, tokom zvanične posete kineskog ministra inostranih poslova Vang Jija Srbiji.

Do marta naredne godine trebalo bi da bude puštena u saobraćaj deonica brze pruge ka Mađarskoj od Beograda do Novog Sada.

Na tom delu železnice u toku su radovi na deonicama od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara na kojoj rade kineske kompanije CCCC i CRI, kao i na relaciji Stara Pazova – Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra koju gradi ruski RŽD Internešnel.

Izvor: B92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

5 × 4 =