Opet prazne police u supermarketima? Marketi više neće naručivati robu?

Pregovori između proizvođača i dobavljača ove godine su se pokazali posebno komplikovanim.

Zbog inflacije, skupih resursa, energetske krize, kao i problema s dostavom i logistikom, neki lanci supermarketa trenutno se bore kako bi se dogovorili o cenama s proizvođačima hrane. Na primer, proizvoda marke Zott u pojedinim supermarketima već mesecima nema na policama, prenose nemački mediji.

Sporovi posebno pogađaju poizvode poznatih robnih marki. Osim Kelloggovih pahuljica, na policama u Reweu nije bilo Jacobs kave, slatkiša Mars, Mirácolija ili hrane za životinje iz Whiskasa.

U Edeki su nedostajali proizvodi marke Mars, te Coca-Cola, Fanta i Sprite. Aldi nije imao Pepsi proizvode, a Kaufland nije imao Ritter Sport.

Rewe vodi ratove s proizvođačima

U intervjuu za nemačke medije, šef Rewea Lionel Souque komentarisao je trenutni rat s proizvođačima. Američka grupacija Mars, primera radi, diže cene, ali Rewe je jedan od supermarketa koji im ne ide na ruku. “Proveravamo da li su povećanja cena primerena i ako nisu, ne pristajemo na njih”, kaže Souque.

Ne postoje nesuglasice samo s Marsom. “S Pepsijem ćemo imati stresa”, otkriva Souque. Od 1. januara sledeće godine Pepsi je Rewe suočio s neverovatnim poskupljenjima brenda energetskih pića “Rockstar”, što trgovac hranom neće da prihvati.

“I iskreno, kome uopšte treba “Rockstar”? Postoji mnogo drugih energetskih pića”, kaže Souque.

Spor oko cene s Nestleom – “Sada više ne naručujemo”

Suncokretovo ulje takođe ima problem. Nakon početka rata u Ukrajini, cene biljnog ulja su eksplodirale, a mnoge police su bile prazne. Iako su cene trenutno ponovno niže, problemi s uljem ostaju.

“Mnogi naši dobavljači su sada ponovno snizili cene, ali drugi žele da ostanu na visokoj ceni”, objašnjava Souque. To uključuje Nestle s brendom Thomy.

Rewe je očekivao kako će sniziti cene barem za jedan evro, ali do sniženja nije došlo.

“Sada više ne naručujemo proizvode iz Thomyja”, kaže Souque, “Ne može se reći da su sirovine poskupjele, zato dižem cene. A ako sirovine tada pojeftine, zar ne spuštate cenu”, pita se šef Rewea.

Problemi s međunarodnim tvrtkama

Kako objašnjava šef Rewea, najteže je dogovoriti se sa međunarodnim proizvođačima. S druge strane, Rewe je gotovo sva poskupljenja dogovorio s nemačkim dobavljačima.

“Misle da nisu dovoljno zaradili u Nemačkoj”, deli svoju pretpostavku Souque.

Cene hrane u Nemačkoj su vrlo niske u poređenju s drugim evropskim zemljama, od čega su navodno profitirali nemački kupci. “Velike kompanije sada pokušavaju da zarade novac”, kaže šef Rewea.

Zbog toga se kupci sve više okreću proizvodima privatne robne marke. Ali ako Edeka nema Coca-Colu, ljudi idu u Rewe, a ako žele Mars, kupuju u Aldiju ili Lidlu.

“Da, to nas boli, želimo da se dogovorimo. Imate oko 10.000 dobavljača i nekoliko sukoba”, priznaje Souque i dodaje:

“Ali moramo da im pokažemo da nećemo da dopustimo da nas ucenjuju.”

Dok su neki proizvođači ove godine već podigli cene dva ili tri puta, Rewe je uspeo da spreči oko pola povećanja cena.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

five − one =