Poreska uprava objasnila: Kako podneti elektronsku prijavu za izdavanje bezbednosnog elementa?

Beograd — Poreska uprava je saopštila kako ovlašćena lica obveznika fiskalizacije mogu da podnesu elektronsku prijavu za izdavanje bezbednosnog elementa.

Naime, oni to mogu da učine preko Elektronskog servisa za fiskalizaciju (ESF) na portalu ePorezi.

Bezbednosni element je hardverski ili softverski element koji PU izdaje obvezniku fiskalizacije radi potvrde autentičnosti obveznika fiskalizacije, a račun koji se izda bez njega, objašnjavaju, ne smatra se fiskalnim računom u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji.

“Bezbednosni element je personalizovan za obveznika fiskalizacije, za konkretan poslovni prostor i poslovnu prostoriju i ne može da se koristi od strane neovlašćenog lica, u drugom poslovnom prostoru i poslovnoj prostoriji, odnosno u okviru neodgovarajućeg elektronskog fiskalnog uređaja”, stoji u saopštenju.

Prijavu mogu da podnesu obveznici kojima je dodeljena jedinstvena oznaka poslovnog prostora i poslovne prostorije, na osnovu podnete PGJO prijave, i oni koji su u poresko sanduče dobili poziv za uvođenje u eFiskalizaciju.

U Poreskoj upravi objašnjavaju da obveznik podnosi prijavu kada je spreman za fiskalizaciju, odnosno, kada zna koji će fiskalni uređaj koristiti.

Nakon generisanja podataka i izrade bezbednosnog elementa u formi pametne kartice, kako se navodi u saopštenju, ovlašćeno lice u poresko sanduče dobija obaveštenje o izrađenom bezbednosnom elementu i vremenu preuzimanja.

Oni ističu da se pametne kartice preuzimaju na šalteru Vaš poreznik, u nadležnoj filijali Poreske uprave.

Međutim, dodaju da se to ne odnosi na obveznike CVPO, koji bezbednosni element preuzimaju u Centru za velike poreske obveznike.

Ukoliko je bezbednosni element u vidu fajla, on se automatski šalje u poresko sanduče, odakle će moći da se preuzme.

Uputstvo za podnošenje prijave za izdavanje bezbednosnog elementa i Registar odobrenih elemenata nalaze se na zvaničnom sajtu Poreske uprave.

Budi eFiskalizovan

Novi model fiskalizacije podrazumeva korišćenje elektronskog fiskalnog uređaja, putem kojeg će obveznik fiskalizacije u trenutku prometa na malo, uključujući i primljeni avans za budući promet na malo, izdavati fiskalni račun sa QR kodom.

Period prelaska na novi sistem traje od 1. novembra 2021. godine do 30. aprila 2022. godine.

Od 1. oktobra poreski obveznici putem portala ePorezi mogu da prijavljuju poslovni prostor i poslovne prostorije u kojima obavljaju delatnost, za koje je neophodno posedovanje fiskalnog uređaja.

Takođe, od 15. oktobra do kraja januara 2022. godine preko sajta Poreske uprave, svaki poreski obveznik može da se prijavi za subvenciju Vlade Srbije – 100 evra po prodajnom mestu i 100 evra po fiskalnom uređaju, pri čemu će oni koji nisu u sistemu PDV-a dobiti za 20 odsto veću subvenciju za kase.

Izvor: B92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

8 + six =