RASTEREĆENJE SAOBRAĆAJA U BEOGRADU: 2,7 kilometara tramvajskih šina sa obe strane mosta

Beograd čeka veliki projekat postavljanja tramvajskih šina preko Mosta na Adi koje će povezati Banovo brdo i Novi Beograd, a vrednost posla je blizu dve milijarde dinara, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović gostujući na TV Pink.

printscreen
printscreen

– U pitanju je veliki projekat čija je vrednost oko dve milijarde dinara i kojim će biti izgrađeno 2,7 kilometara šina sa obe strane mosta. To je onaj prostor koji sada izgleda prazan, a koji je, kada je most izgrađen, predviđen za postavljanje tramvajskih šina – naveo je Mladenović i dodao da je sada konačno došlo do toga da se krene sa realizacijom.

On je istakao da je u proteklom periodu otvoren deo pristupnih saobraćajnica na novobeogradskoj strani koji je nazvan po herojima sa Košara, a tokom meseca će biti otvaranje ponuda za Bulevar patrijarha Pavla.

– Most na Adi od kako je otvoren nema onaj kapacitet koji je očekivan i u odnosu na cenu koštanja mosta sa pristupnim saobraćajnicama nije bitno rasteretio saobraćaj, a mogao bi i sa tunelom koji treba da se izgradi od Topčidera do Autokomande. Most na Adi sa pristupnim saobraćajnicama će nas koštati oko 400 miliona evra i to je bila jedna ozbiljna investicija koja je u to vreme usisala gotovo sve što se investiralo u glavni grad – naglasio je Mladenović.

Prema njegovim rečima, poslednje dve godine radilo se na proširivanju kapaciteta Starog savskog mosta. Kako je naglasio, on se neće rušiti već će se premestiti na drugu lokaciju.

– Pošto se ovaj most ne može u tehničkom smislu proširivati, nama je u interesu da tu napravimo jedan moderan novi most sa po dve saobraćajne trake, tramvajskim šinama, pešačkom stazom. Gradiće se na tom mestu jer tu već postoji infrastruktura, pristupne saobraćajnice. Plan je i da se izgradi tunel koji će izaći na Ulicu despota Stefana Lazarevića i koji će za 14 odsto rasteretiti saobraćaj u tom delu grada – precizirao je zamenik gradonačelnika.

Mladenović je dodao da, kada se radi o izgradnji novog mosta, CIP je dobio posao na tenderu, radi se o domaćoj kompaniji i sa te strane zaista je napravljen transparentan sistem funkcionisanja, jeftiniji i funkcionalniji.

Govoreći o razvoju vodovodnog i kanalizacionog sistema, zamenik gradonačelnika je podsetio da je Grad Beograd napravio desetogodišnji plan izgradnje i vodovodne i kanalizacione mreže tako da svi delovi grada budu pokriveni kanalizacijom.

– Do 2014. godine kanalizacija je bila mrtvo slovo na papiru. Mi smo sada otvorili veliki broj gradilišta, otvoriće se tender za Međulužje odnosno kanalizaciju u Mladenovcu, sa Kinezima imamo potpisan memorandum za centralni kanalizacioni sistem u Velikom Selu, imamo projekte za rubne opštine, tu je i Jelezovac, u Batajnici je takođe otvoren tender u vrednosti 200 miliona dinara, a u delu naselja Braća Marić u Krnjači je u toku izrada kanalizacione mreže. Ovaj mandat smo iskoristili za projektovanje i pripremanje tendera. Uz kanalizaciju moramo imati i fabrike za preradu otpadnih voda, radi se u različitim delovima grada, kao i u rubnim opštinama gde se rade posebni projekti – istakao je Mladenović.

Izvor: Informer, Beograd.rs

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

ten + nine =