Nakon što se podigla prilična prašina oko njihovih novih pravila privatnosti i milioni ljudi su odustali od aplikacije, iz WhatsAppa su pokušali da objasne o čemu se zapravo radi.
U poslednjih desetak dana, korisnici WhatsApp aplikacije dobili su obaveštenje kako će uskoro stići ažuriranje koje podrazumeva promenu pravila privatnosti. Ukoliko ga ne prihvate, nalozi će im biti obrisani.
Ova promena pravila, zapravo, označavala je da će se podaci deliti sa Facebookom, bez obzira na to da li korisnici imaju Facebook profil ili ne. Mnogi su, tada, izrazili zabrinutost za svoje podatke, pa su čak i Edvard Snouden i Ilon Mask savetovali ljude da pređu na druge aplikacije za dopisivanje.
Sve ovo zajedno uticalo je na to da milioni korisnika “migriraju” na alternative za WhatsApp, pa su tako Signal i Telegram doživeli neverovatne poraste u preuzimanjima.
WhatsApp je pokušao da “izvadi kestenje iz vatre” saopštenjem u kom su detaljno objasnili šta se deli sa Facebookom, a šta ne. Oni tvrde da će poruke i pozivi i dalje ostati privatni, odnosno da su poruke i dalje enkriptovane, kao i da ne skupljaju podatke o lokaciji, pa ne mogu nikome ni da ih proslede.
Koje podatke će Facebook dobiti?
Reč je, uglavnom, o podacima u vezi sa kupovinom online, i oni dolaze u tri “oblika”:
- Facebookove usluge hostinga koje nude prodavnicama koje posluju na WhatsAppu;
- Nove funkcije digitalne trgovine koje omogućavaju prikaz robe i usluga u sklopu WhatsAppa, i koje je moguće koristiti za izradu oglasa na Facebooku i Instagramu
- Facebook oglasi koji omogućavaju kontakt s oglašivačem putem WhatsAppa.
Nova pravila, ističu iz aplikacije WhatsApp, odnose se isključivo na ove funkcije i podatke, a deo njih je već postojao i ranije u uslovima na koje su korisnici pristali.
b92