Skrnavljenje ili neminovnost? Stigao je prvi električni Abarth 

Do sada je uspod haube bio 1.4 turbo-benzinac koji se nije stideo svog zvuka, ali stvari se menjaju i u ovom automobilskom segmentu.

Fiat 500 i Abarth se savršeno slažu, a sportske verzije su jednostavno neodoljive. Do sada je uspod haube bio 1.4 turbo-benzinac koji se nije stideo svog zvuka, ali stvari se menjaju i u ovom automobilskom segmentu.Sada je osnova nova, pa je i Abarthovo izdanje drugačije. Ipak, neke stvari ostaju iste, poput činjenice da Fiatov mališan i u električnom izdanju osvaja dizajnom i performansama.

Verovali ili ne, čak je i “rika” motora tu, ali ne dolazi od elektromotora, već od generatora zvuka, koji će obezbediti da Abarth zvuči baš kako treba.

Za pogon je zadužen jedan električni motor sa 155 KS i 235 Nm, što je plus od 37 KS i 15 Nm u odnosu na standardnu 500e verziju.

Nije mnogo, ali se u vožnji i te kako oseti. Abarth nudi boost mod, pa auto znatno bolje ubrzava od regularnog 500e.

Na primer, do 100 km/h dolazi dve sekunde ranije, odnosno za samo sedam sekundi.

Vozač ima izbor između tri stila vožnje, odnosno režima rada.

Turismo modu motor je prigušen na 136 KS i 220 Nm, Scorpion Street oslobađa puni potencijal motora, ali uz maksimalno regenerativno kočenje, dok Track mod oslobađa puni potencijal, ali uz smanjenu autonomiju u vožnji.

Baterija je ostala ista, kapaciteta 42 kWh i uz mogućnost punjenja snagom do 85 kW. Prevedeno u brojeve, to znači 5 minuta punjenja za 40 km autonomije, odnosno 0-80% kapaciteta za 35 minuta.

Što se autonomije tiče, jasno je da će biti nešto manja u odnosnu na Fiat 500e i njegovih 321 km.

Uporedimo li ovaj model sa benzinskim Abarthom 595, električna verzija je 10 KS slabija, ali u Abarthu kažu kako je “brža i zabavnija u oba slučaja, urbanoj i vožnji otvorenim putem”.

Opravdanje vide u boljoj raspodeli mase, većem obrtnom momentu i većem razmaku između osovina.

Vratimo se zvuku. Do 20 km/h automobil ima “novu melodiju gitare”, dok se kao opcija nudi reprodukcija originalnog Abarthovog zvuka. Inače, benzinski Abarth ostaje u ponudi još oko godinu dana.

Na dizajn ne treba trošiti reči, a za kraj ćemo napomenuti i da će se Abarth 500e nuditi u obe karoserijske varijante (kupe i kabrio). Najavljena je i posebna Scorpionissima serija od 1949 primeraka.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

fifteen − 5 =