Beograd — Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara.
Iz vizuelizacije urađene od strane Petra Dragića, a prema idejnom projektu Instituta za puteve iz Beograda, možemo videti tačan potez putne deonice državnog puta I-B reda koji će omogućiti bržu saobraćajnu vezu između Novog Sada i Rume i samim tim rasteretiti mesta kao što je, na primer, Irig.
Putna deonica pripada fruškogorskom koridoru, a povezaće obilaznicu oko Rume i Novi Sad.
Saobraćajnica se prostire u planinsko-ravničarskom terenu u sremskom delu Vojvodine. Ključni građevinski objekat ove saobraćajnice je tunel “Iriški Venac” kroz Frušku goru, kao dvocevni tunel u dužini od oko 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.
Ova saobraćajnica ima za cilj da saobraćajno rastereti urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora kroz tunel “Iriški Venac”.
Saobraćajnica je deo fruškogorskog koridora koji će biti i veza između koridora X i koridora IV, a po rangu to će biti vangradska saobraćajnica rezervisana za brzi motorni saobraćaj.
Prema projektu, zadržaće se i postojeće saobraćajnice koje vode ka vrhu Iriški Venac, tako da će vozači koji budu imali nostalgiju prema iriškoj „lakat krivini“ moći da koriste i stari put.
Kroz vizuelizaciju ovog infrastrukturnog projekta vide se i svi detalji novoprojektovane saobraćajnice koja se jednim delom poklapa sa postojećim državnim putem br. 21 i sa tunelom izbija u podnožje severnog dela Fruške gore.
Vizuelizacija Petra Dragića urađena je na osnovu realnih podataka iz idejnog projekta koji je urađen od strane Instituta za puteve iz Beograda, i model se može koristiti za sledeće BIM faze (4D, 5D itd).
Ideja o gradnji tunela kroz Frušku Goru, koji bi spojio Novi Sad i Rumu, postoji odavno, a o svim fazama ovog ambicioznog projekta možete pročitati ovde.