“ANTONOVI” USKORO U SRBIJI! Još dva aviona na poklon od Rusije.

Vojska Srbije će od Rusije dobiti i dva transportna aviona “Antonov”, tvrdi “Sputnjik”, ne navodeći izvor informacija. Kako navodi taj ruski portal, avioni “An-26” bi u Srbiju mogli da slete u narednih 10 meseci.

pixabay

Reč je o avionima srednje nosivosti proizvedenim pre svega za vojne potrebe.

“An-26” ima dva motora, a poboljšanje prethodnog modela, izmenom zadnjeg dela trupa na letelici, obezbedilo je veliki otvor sa utovarno-istovarnom rampom koja omogućava prenos masivnog tereta, ali i izvođenje desanta.

Kako se ukazuje, nije poznato koliko je tačno vredna ova donacija, ali se procenjuje da jedan ovakav remontovan avion može da košta od pet do osam miliona dolara.

Sputnjik podseća da je u Srbiju već stigla ruska donacija od šest lovačkih aviona “mig 29”.

“Antonov An-26” je transportni avion, široke namene za kratke i srednje destinacije. Razvila ga je kompanija “Antonov” šezdesetih godina prošlog veka. Njegov dizajn je preuzet od aviona “Antonov-24” koji je bio čisto putnički avion.

Proizveden je u kijevskoj fabrici aviona u tadašnjem Sovjetskom Savezu.

To je dvomotorni avion, s mogućnošću transformacije u putničku i druge namene. Opremljen je s dva turboelisna motora, i jednim dopunskim turbomlaznim motorom.

“An-26” može da nosi koncentrisan, upakovan ili rasuti teret, vozila sa pogonom, bez pogona ili specijalne terete u teretnoj varijanti.

U sanitetskoj varijanti može poneti 24 teška ranjenika (na nosilima) uz potrebno medicinsko osoblje.

U padobranskoj varijanti može poneti 40 padobranaca i izbaciti ih sa bilo koje visine do visine plafona leta.

U desantnoj varijanti avion može izbaciti do 5,5 tona tereta (vode, lekova, hrane) padobranima ugroženom stanovništvu.

U putničkoj varijanti može poneti do 40 putnika sa prtljagom.

Promena teretne, sanitetske, putničke ili padobranske varijante je veoma brza. Ne zahteva više od 15 minuta rada jednog čoveka. Avion može pored betonskih, sasvim normalno za poletanje i sletanje koristiti i utabane zemljane, odnosno travnate piste.

Proizvodio se od 1970. od 1986. godine. Iz fabrike u Kijevu izašlo je ukupno 1.410 aviona tog tipa.

Pored Vojske Srbije još ga koriste armije u mnogim zemljama sveta.

 

Izvor – RTS

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

fifteen + 1 =