U Beogradu će biti realizovan veliki broj javno-privatnih partnerstava u narednom periodu, a jedan od najvećih projekata, posle sređivanja deponije u Vinči, biće gradnja četiri garaže u centru Beograda, izjavio je danas gradonačelnik Beograda Goran Vesić.
On je na Prvoj srpskoj konferenciji o javno-privatnom partnerstvu rekao da je grad imao u prethodne četiri godine pet JPP i da će ih biti još mnogo više u narendom periodu i to ne samo u realizaciji isključivo infrastrukturnih projekata.
– U toku je traženje partnera za JPP za garaže – Studentski trg, Trg Republike, u Vlajkovićevoj i Fruškogorskoj ulici – rekao je Vesić.
Istakao je da je grad prošle godine imao za sedam odsto veći broj automobila ili za oko 50.000 novih automobila, kao i da postoji trend da se broj vozila povećava za oko 4.000 mesečno, tako da je pitanje dovoljnog broja parking mesta veoma važno.
Naglasio je da će projekat sređivanja Vinče biti realizovan putem koncesije sa konzorcijumom francusko-japanskih kompanija Suez Itoču, u vrednosti od 333 miliona evra.
– Ako sve bude kako treba na sledećoj skupštini ćemo izmeniti plan detaljne regulacije i izdaćemo građevinsku dozvolu do kraja godine, tako da bi gradnja mogla da počne na proleće sledeće godine.
On je naveo da će u tom projektu učestvovati i Energoprojekt koji će raditi posao u vrednosti od 60 ili 70 milona evra, što pokazuje da domaće kompanije mogu da nađu svoje mesto u JPP.
– Spremamo se i za JPP za vrtiće, zatim za dva projekta u kulturi, od kojih je jedan Muzej Nikole Tesle odnosno naučno istraživački centar kod marine Dorćol, gde će se nalaziti reprezentativni muzej.Takođe, biće JPP i za stambene zgrade. Otvoreni smo za JPP investicije i to ne samo u oblastima gde država nema novca već i svuda gde želimo da podignemo kvalitet usluga – naglasio je Vesić.
Gradski menadžer je rekao da je Grocka dobar primer, pošto je sama uradila JPP za odnošenje smeća i sada se vidi da je po tom pitanju mnogo bolja situacija u toj opštini, to jest povećan je kvalitet usluge.
Vesić je rekao da se neće u svim modelima tražiti partner za JPP, na primer, da se metro sasvim sigurno neće raditi putem JPP, kao ni kanalizacioni mreža, jer iskustva pokazuju da su nakande u toj oblasti bile više.
On je podsetio da je vodni prevoz uveden kao deo javnog prevoza i da će se sledeće godine raditi JPP za čamce ili brodiće, kojima će građani moći da se voze sa busplus karticama.
– U Beogradu će biti dosta JPP, ali nije to uvek najbolje rešenje – naglasio je Vesić.
On je rekao da je velika šteta što su često JPP meta kritike iz političkih razloga, što je bio slučaj i u Beogradu.
Kako je naveo, Vinča je dobar primer koji pokazuje koliko su JPP investicije dobre, s obzirom da je plan 2011. bio da se uloži 179 miliona evra kroz zaduživanje ili iz gradskog budžet, što grad nije mogao da uradi, dok sada ta investicija iznosi 333 miliona evra, sa duplo većim kapacitetom pogona za proizvodnju energiju, kao i pogonom za reciklažu građevinskog materijala.
Vesić je kazao da se planira JPP i za javne bicikle i da će biti uvedeno korišćenje i električnih bicikala.
Takođe, grad planira i JPP u oblasti energetske efikasnosti, za sređivanje fasada i liftove i drugo.
Vesić je naglasio da je veoma važna politička stabilnost za realizaciju JPP projekata.