Zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao je danas da je izgradnja Obilaznice za Beograd krucijalna, jer će se na taj način sav saobraćaj koji dolazi iz pravca Mađarske i Hrvatske, a ide prema Crnoj Gori i Makedoniji, preusmeriti van Beograda.
Vesić je naveo da će se tako rasteretiti deo auto-puta koji prolazi kroz grad i dodao da je deo obilaznice od Batajnice do Dobanovaca završen, kao i deo na potezu od Dobanovaca do Ostružnice.
Kako kaže, trenutno se radi na izgradnji dve petlje, na Petlovom brdu i kod Orlovače.
– Radovi na Avalskom putu su gotovi i sada se radi od Avalskog puta do Bubanj potoka. U planu je da se Obilaznica, nakon završetka radova do Bubanj potoka, produži prema Pančevu, za šta će biti potrebno da se izgradi veliki drumsko-železnički most kod Vinče. Kada svi ti radovi budu gotovi, Pančevo će biti uključeno u Obilaznicu oko Beograda – rekao je Vesić.
Dodaje, da Grad Beograd radi na izgradnji još dve obilaznice od kojih je jedna spoljna magistralna tangenta koja bi trebalo da poveže tri ulazna pravca u Grad – auto put E75, Smederevski put odnosno Bulevar kralja Aleksandra i Pančevački put.
– Tu će biti i novi most kod Ade Huje preko Dunava, čiju izgradnju počinjemo 2020. godine. Unutrašnji magistralni prsten bi trebalo da poveže Pančevački most sa Novim Beogradom, preko Čukarice, koristeći Most na Adi. U sklopu tih radova planirana je i izgradnja tunela ispod Topčidera koji će izlaziti na Autokomandu, a od tog dela grada će kao mini auto-put ići ka Pančevačkom mostu – rekao je Vesić.
Ističe da će, kada te tri saobraćajnice budu gotove, moći da se kaže da Beograd ima uređen saobraćaj i da stanovnici Beograda mogu lako i brzo da stižu do određenih delova grada bez ulaska u centar.
Zamenik gradonačelnika je naglasio da će se na taj način u potpunosti eliminisati tranzitni saobraćaj, gužve će biti smanjene, a auto-put rasterećen, dok će deo auto-puta koji prolazi kroz grad postati gradski bulevar i preći u nadležnost grada. “Osim Topčiderskog, gradićemo i Gradski tunel koji će povezati Karađorđevu ulicu sa Bulevarom despota Stefana. Taj tunel će počinjati na izlasku novog mosta koji će biti sagrađen umesto sadašnjeg starog tramvajskog mosta, na mestu Autobuske stanice”, rekao je Vesić.
On je objasnio da će novi gradski tunel imati šest traka i smanjiće broj automobila u centru grada za 14 odsto.
– Najvažniji projekti se rade, Vlada Republike Srbije je obezbedila novac i možemo da očekujemo kraj radova na Obilaznici od Ostružničkog mosta do Bubanj potoka do 2021. godine – istakao je Vesić.
Kako kaže, sve je spremno i za raspisivanje tendera za Topčiderski tunel, a u junu sledeće godine počeće izgradnja novog Savskog mosta, kada će biti raspisan i tender za tunel.
– Očekujemo da će 2020. godine početi izgradnja mosta preko Dunava kod Ade Huje, što je dokaz da su projekti za najvažniji infrastrukturni objekte već pri kraju i preostalo je da se započne sa radovima – zaključio je Vesić.