Govore o vojnoj pretnji: Hrvati u strahu od ulaganja Srbije u aerodrom u Trebinju

Aerodrom Trebinje, u koji ulaže Srbija, trebalo bi da postane vazdušna luka veličine i opremljenosti kakvu imaju Beograd, Zagreb, Ljubljana i Dubrovnik.

Ali, ističi hrvatski Poslovni dvevnik, u krugu od 60-ak kilometara nalaze se četiri međunarodna aerodroma.

Iako je u proteklih godinu dana vazdušni saobraćaj zabeležio najveći pad u svojoj celokupnoj istoriji, investicije u infrastrukturu i nove avione, te najave novih linija su i dalje na rekordnom nivou. Hrvatska, a i ceo region, u proteklih nekoliko godina beležili su dvocifrene brojke rasta, a bilo smo svedoci da je i Zagreb napokon dobio savremenu vazdušnu luku, kakva i dolikuje jednom velikom gradu.

Istovremeno su obnovljeni i prošireni kapaciteti vazdušnih luka u Dubrovniku i Splitu te je isto najavljeno i za Zadar. Ove godine je i najveći vazduhoplovni operater u Evropi, niskobudžetni Rajaner (Ryanair), odlučio da otvori svoju bazu u Zagrebu, a ukupno iz Hrvatske najavljuje 60-ak linija prema evropskim destinacijama, što će svakako dovesti do daljeg rasta prometa.

Vazdušni saobraćaj je sve gušći i pristupačniji građanima te gotovo da u Evropi nema zemlje koja nije značajno povećala broj vazdušnih putnika.

Sve zemlje bivše Jugoslavije imaju relativno brojnu vazduhoplovnu infrastrukturu koja se uglavnom bazira na masovnoj militarizaciji društva i države u razdoblju JNA, koja je raspolagala sa 15-ak operativnih vazdušnih baza isključivo vojne ili mešovite vojno-civilne namene.

Gradnja bez ekonomske logike

Gotovo svi današnji aerodromi na ovom području bili su vojni aerodromi. Nakon raspada zemlje i ratova došlo je i do transformacije celog sistema ratnih vazduhoplovstava i vazdušne infrastrukture te danas gotovo više i nema vojnih aerodroma – izuzetak su Batajnica u Srbiji, te Cerklje u Sloveniji, podseća hrvatski portal.

Zagrebački Pleso je vazdušna luka dvojne namene, ali je očigledno da će s rastom broja putnika, te planiranom nabavkom novih borbenih vazduhoplova, vojska ipak morati da potraži neku drugu specijalizovanu vazdušnu luku, a svojevremeno se govorilo o području Požeške kotline.

Bosna i Hercegovina je sada opet došla u središte pažnje javnosti zbog planova sa vazdušnim saobraćajem. Osim svoje glavne vazdušne luke u Sarajevu, ta podeljena zemlja ima još međunarodne vazdušne luke u Tuzli, Banjaluci, te u Mostaru, koje su uglavnom orijentisane na niskobudžetne operatere, ili pak u slučaju Mostara, na verski turizam.

B92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

3 × 2 =