Kako do zdravstvenog osiguranja dok čekate rešenje o penziji

Osiguranik koji je podneo zahtev za ostvarivanje prava na penziju, a nalazi se van radnog odnosa,
od ovlašćenog lica Fonda PIO dobija potvrdu radi regulisanja zdravstvenog osiguranja.
Sa potvrdom se stranka obavezno obraća zaposlenima Fonda PIO na šalterima prijave – od‌jave,
gde se vrši privremena prijava na zdravstveno osiguranje i gde se istovremeno dobija dokaz o
izvršenoj prijavi. Ova prijava postaje validna sledećeg kalendarskog dana, kada bude preuzeta u
informacioni sistem koji koriste zdravstvene ustanove. Na osnovu potvrde koja se dobije, mogu
se osigurati i članovi porodice.
Međutim, ukoliko je lečenje potrebno istog dana, stranka sa potvrdom o podnošenju zahteva za
penziju može lično da ode u nadležnu ispostavu Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje,
prema adresi svog prebivališta, gde će se prijava uneti neposredno u sistem RFZO. Na ovaj
način zdravstvene usluge dostupne su već istog dana.
Izdata potvrda važi dva meseca jer je to zakonom predviđeni rok za donošenje rešenja o
pravima iz penzijskog i invalidskog osiguranja. Ukoliko po isteku dva meseca podnosilac
zahteva za ostvarivanje prava na penziju ne dobije rešenje, može se obratiti nadležnoj
filijali Fonda PIO radi ponovnog dobijanja potvrde. Nakon ostvarivanja prava na penziju, to
jest dobijanja rešenja o ostvarenom pravu na penziju, prijavu korisnika penzije na zdravstveno
osiguranje automatski vrši Fond PIO.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

four × three =