Prevaranti vas vrebaju na društvenim mrežama!
Šest osoba je uhapšeno zbog sumnje da su preko Fejsbuka varali ljude, nudeći im mogućnost da učestvuju u nagradnim igrama, krijući se iza imena velikih srpskih brendova. Kako saznajemo, celu ekipu je organizovao klinac od 20 godina!
„Dis“, NIS, „Fijat Srbija“, „Lidl Srbija“ – samo su neki od poznatih brendova, čije su ime prevaranti zloupotrebili kako bi ljude namamili da im daju lične podatke. Uhapšeno je šest osoba iz Šida i jedna iz Beograda, zbog sumnje da su izvršile krivično delo neovlašćene upotrebe tuđeg poslovnog imena robe ili usluga. Kako saznajemo, uhapšeni D. D. ( 20) iz Beograda tereti se da je organizovao šestoricu ljudi iz Šida da za novac dovode u zabludu ljude ne bi li na Fejsbuku učestvovali u izmišljenim nagradnim igrama poznatih brendova.
– Oni su na Fejsbuku objavljivali lažne nagradne igre poznatih brendova. Od učesnika su tražili da im dostave fotografije ili skenirane lične karte ili pasoše, na kojima se vide njihove fotografije, adrese, brojevi telefona i drugi lični podaci. Na takav način su neovlašćeno pribavili fotografije ličnih dokumenata više hiljada građana Srbije – kaže naš izvor.
Kako se zaštititi od ovakvih prevaranata odgovor nam je dao Stevan Đokić iz Centra za bezbednost, istrage i odbranu DBA.
– Ono što je najvažnije jeste da ljudi nikada ne smeju da dele svoje lične podatke. Nikako slikati lična dokumenta, jer jednom okačena fotografija na internetu, zauvek ostane tamo. Recimo, znali su da varaju, tako što ljudima stigne mejl koji je navodno poslala banka u kojem traži vaše podatke. Važno je naglasiti da nijedna banka ne traži pin-kod kartice! U takvim situacijama treba započeti prepisku i pitati ih kako su došli do vas. Kada je o nagradi reč, verovatno su ljudi kliknuli na neki link, pa je tu potrebna neka registracija. Prvo treba proveriti da li je firma registrovana u APR-u . Treba izguglati tu firmu, da li je neko imao dobra ili loša iskustva. Ukoliko naiđete na neku navodnu nagradnu igru, koju je navodno raspisao brend, najjednostavnije je pretražiti sajt te firme, gde se možete informisati da li stvarno postoji neka nagradna igra. Možete čak poslati mejl toj firmi ili brendu. Veliki brendovi uglavnom reklamiraju nagradnu na televiziji, radiju i na svom sajtu – navodi Đokić.
Zaplenili im dva BMW-a i keš!
U prostorijama u kojima su boravili osumnjičeni pronađena je čitava oprema koja im je omogućavala da varaju ljude, ali i veća količina novca.
– Policija je u stanovima i garažama osumnjičenih pronašla i oduzela dva automobila marke BMW, informatičku opremu i 7.620 evra – kaže naš izvor.