Novi Žeželjev most danas se otvara i za drumski saobraćaj.
– Veliki događaj, ali ne samo za Novosađane i Novi Sad, nego, rekao bih za celu Srbiju. Ovo je investicija koja sa jedne strane ispravlja ili otklanja jednu veliku istorijsku nepravdu. Teške posledice smo pretrpeli u NATO agresiji. Posle 19 godina Novi Sad se vraća sa sva tri mosta iznad Dunava. Čekali smo dosta dugo. Uspeli smo da vratimo mostove na njihova mesta i da Novosađani, ali ne samo Novosađani, mogu da ih koriste – rekao je gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
Prvi vozovi su preko novog Žeželjegov mosta prešli krajem marta ove godine, a ceremoniji otvaranja mosta za drumski saobraćaj danas će prisustvovati predsednik Srbije Aleksandar Vučić i evropski komesar za pregovore o proširenju i susedsku politiku Johanes Han.
Nakon puštanja u rad novog mosta, umesto starog koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, u narednom periodu se očekuje uklanjanje starog montažno-demontažno drumsko-železničkog mosta, koji je u funkciji od 2000. godine i železnickom prugom spaja dve obale Dunava kod Novog Sada.
Vučević ističe da je taj most od velikog infrastukturnog značaja zato što povezuje, ne samo sremsku i bačku stranu, već pre svega ljude.
Takođe, podsetio je da se most nalazi na železničkom Koridoru 10, da treba da bude u funkciji brze pruge Beograd – Budimpešta koja je od značaja i za našu državu i za Mađarsku, kao i ovaj deo Evrope.
Govoreći o ceni mosta, Vučević je pojasnio da je sa 25 miliona evra finansiran od strane EU.
Isto toliko su zajedno dali pokrajina i grad, a država vanredno izdvojila nešto manje od pet miliona evra, kako bi sve bilo završeno, tako da je puna cena mosta oko 54 miliona evra.
– Kada pričamo o mostu pričamo i o pristupnim saobraćajnicama. Dakle, ne samo o konstrukciji nad vodenim ogledalom, nego o kompletnoj infrastrukturi i sa bačke i sa sremske strane. Kolovozi, trotoari, biciklističke staze, sve ono što čini most kompletnim građevinskim objektom. Za nas u Novom Sadu je veoma bitna činjenica da ćemo konačno vratiti i naš kej u punu funkciju, da se koristi bez prekida – objašnjava Vučević.
Dodao je i da će opet postojati dobra komunikaciju prema industrijskoj zoni, slobodnoj carinskoj zoni, izlasku na autoput, luci Novi Sad.
Taj pravac za drumski saobraćaj je bio u prekidu od 2010. godine.
Na pitanje, kako ocenjuje ulogu montažno-demontažnog mosta, koji će se demontirati do novembra, kaže:
– Koliko god da smo mi u Novom Sadu bili nekad pomalo i cinični prema ovom montažnom mostu, on je veliku svar uradio za nas, puno toga je pomogao da grad preživi te teške trenutke nakon 1999. godine. Treba na neki način figurativno da zahvalimo tom montažno – demontažnom mostu.
Kaže da će iskoristiti priliku da zamoli i predsednika Srbije za dalju podršku.
– Mislim da je vreme za priču o novim mostovima u Novom Sadu. Sa ovim smo vratili ono što su nam agresijom oduzeli, a sad je vreme da pričamo o budućem periodu i novim mostovima koji treba da spajaju ne samo obale, nego i ljude – rekao je na kraju gradonačelnik Novog Sada.