NABAVKA MIGOVA: Čeka se još samo da Rusija aminuje!

Ostala su samo još dva koraka do tog cilja, javljaju mediji.

pixabay.com

Dogovara se nabavka najmanje četiri, a najviše šest „migova“ iz Belorusije, ali ceo posao mora da aminuje Ruska Federacija. Ugovor bi trebalo da bude sklopljen početkom 2018.

Srbija pregovara o nabavci još četiri, a najviše šest lovaca, a aranžman će biti organizovan na sličan način kao kupovina „migova“ od Ruske Federacije, javlja “Sputnjik”.Posle remonta i dubinske modernizacije postojeća četiri i šest migova koji su u oktobru stigli iz Rusije, Srbija će imati deset lovaca „4 plus generacije“, vremešne, ali avione kakve imaju Nemačka, Francuska, Velika Britanija i Italija. 

Vojni analitičar Aleksandar Radić objašnjava da je naša formacijska eskadrila brojala 16 aviona, toliko ih je imala nekadašnja 127. lovačka avijacijska eskadrila, koja je sa letelica MiG-21 preoružana na „dvadesetdevetke“ 1987. godine. „Čak i u zemljama koje su najbogatije i imaju najbolji kadar, ispravnost aviona je daleko od idealnog, zato me ne čudi vest o novoj nabavci“, kaže Radić.

pixabay

“Iako se ti podaci kriju, gotovo da nema zemlje koja u operativnom stanju ima više od dve trećine aviona. Uvek su tu letelice koje su trenutno neispravne, koje su na održavanju ili redovnom pregledu. Uvek postoji raskorak između broja aviona na papiru i realnog stanja. Eskadrila koja nama treba, da bi se efikasno održavala, bilo bi dobro da bude što bliža punoj formacijskoj popuni, a to je šesnaest ili četrnaest aviona. To bi bilo optimalno sa stanovišta obuke i osposobljavanja kadrova i održavanja komponenti avijacije“, kaže Radić.

Pregovori o kupovini ovih „migova“ traju više od godinu dana. Belorusija ima kvalitetan zavod za održavanje aviona, a uspela je da razvije i modernizovanu varijantu „dvadesetdevetke“ koja ima drugačiju opremu u odnosu na rusku verziju čuvenog lovca.

Sagovornik Sputnjika kaže da je, s obzirom na skroman vojni budžet Srbije, potrebno dobro razmotriti da li je isplativije da se uzimaju samo platforme u osnovnoj verziji ili modernizovane letelice.

On za Sputnjik objašnjava i zašto je predsednik Aleksandar Vučić, pominjući ovu nabavku, naglasio da je o njoj razgovarao sa predsednikom Belorusije Aleksandrom Lukašenkom, ali i sa prvim čovekom Rusije Vladimirom Putinom.

„Ako se kupuju beloruski avioni, to je moguće samo uz podrušku ruskog matičnog proizvođača, jer kome god da su Belorusi dosad prodavali naoružanje, a često su prodavali višak aviona i ostale tehnike iz vremena Sovjetskog Saveza u treće zemlje, uvek je na kraju potpisnik ugovora morala da bude ruska firma. Bez podrške Moskve ne mogu da se uzmu ’migovi‘ ili bilo šta drugo u Belorusiji“, objašnjava ovaj vojni analitičar za ruski potal.

izvor: mondo.rs

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

11 − 1 =