Korisnici nacionalnog Portala eUprava od danas administrativne takse za lična dokumenta, produženje registracije ili neku drugu od ukupno 811 različitih usluga, osim uplatnicama i platnim karticama, mogu da namire i elektronskim novcem.
Kako navode iz vladine kancelarije za IT i e-Upravu, građani e-Novac mogu da nabave jednostavnom kupovinom “iPay” vaučera, bez provizije, u nekoj od 500 prodavnica, drogerija i mobil-šopova širom Srbije.
Nakon toga, objašnjavaju, dovoljno je da na portalu eUprava odaberu opciju plaćanja administrativne takse elektronskim novcem, unesu podatke sa vaučera, potvrde prenos sredstava i obave transakciju.
– Ovo je jedan od najjednostavnijih, ali i najsigurnijih vidova onlajn plaćanja. Ne iziskuje fizički odlazak na šalter, i mogu ga koristiti građani koji nemaju platne kartice, pa ni račun u banci. Zamena gotovine za e-Novac je ne samo komforna, već je i besplatna, bez provizije – poručuju iz vlade.
Objašnjavaju da se za, na primer 1. 000 dinara, dobija isti iznos u elektronskoj valuti. Napominju da se sredstva sa vaučera mogu trošiti sukcesivno, iz više puta, što dodatno, ocenjuju, olakšava ceo proces, kaže direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović.
Ističe da, osim vaučerima, e-Novac korisnici na portalu eUprava mogu da koriste i preko iWallet aplikacije za mobilni telefon, koja je dostupna na GooglePlay i AppStore-u. “iWallet je virtuelni online novčanik.
Ne vezuje se za račun u banci, već samo za e-mail adresu, i moguće mu je pristupiti preko mobilnog telefona ili računara”, objašnjava Jovanović. Dopunjava se, kaže, pomoću “iPay” vaučera, platnim karticama ili uplatnicom u bilo kojoj Pošti ili banci. Plaćanje administrativnih taksi na ovaj način je takođe bezbedno i jednostavno, dodaje Mihailović.
Podsetimo, od decembra prošle godine, na nacionalnom Portalu eUprava je omogućeno korišćenje Master kard, Viza ili Dina platnih kartica svih banaka koje posluju na tržištu Srbije.
Na taj način je po prvi put zaokružena elektronska usluga državnih organa, koja do sada nije bila potpuna jer su korisnici morali da idu na šaltere zbog uplate, poručuju iz vladine kancelarije.
Nakon kartica i elektronskog novca u planu Kancelarije za IT i eUpravu je da korisnicima omogući plaćanje administrativnih taksi integracijom e-Bankinga sa nalogom eUprave.