Radovi na Koridoru 10 nisu stali zbog ledenog talasa koji je zahvatio našu zemlju i uglavnom se odvajaju u tunelima, rečeno je danas Tanjugu u Koridorima Srbije.
Na južnom kraku Koridora 10 grade se dva tunela u Grdeličkoj klisuri: Manajle i Predajane, a na istočnom kraku tri tunela: Bancarevo, Sopot i Sarlah.
Šef projekta Istok u Koridorima Srbije Dušan Mijuk je rekao da su zbog veoma hladnog vremena radovi svedeni na minimum, kao i da se trenutno radi u tunelu Sarlah kod Pirota u dužini od oko 500 metara.
– Tunel je zatvoren zavesama zbog promaje i izvode se radovi na montaži hidrantske mreže. Tunel je u završnoj fazi izgradnje – Taj tunel je građevinski gotov i ostalo je da se postavi hidrantska mreža i završni sloj asfalta.
Mijuk kaže da bi krajem marta trebalo da se uvede i izvođač radova za opremanje tunela elektro-mašinskim instalacijama. Naveo je da su na trasi Koridora 10 angažovani bageri i ostale mašine na čišćenju snega kako bi se omogućio transport materijala, zatim mašina za bušenje radi postavljanja ekspoloziva za miniranje kosine u Dimitrovgradu i slično.
Kada je reč o tunelu Bancarevo kod Niške banje u dužini oko 700 metara, završeni su građevinki radovi i tunel je ofarban, a napravljena je i kolovozna konstrukcija.Sada je na snazi crveni meteoalarma i od sutra ćemo već imati više radnika.
Mijuk ističe da se na istočnom kraku radi na kompletiranju deonice Staničenje – Pirot drugom trakom u dužini od 4,5 km, kao i da treba da se završi najteža deonica Prosek – tunel Bancarevo, gde je planirano da autoput bude završen do kraja godine.
Sva tri tunela – Sarlah i Bancarevo, kao i Sopot kod Staničenja dužine 184 metra, treba opremiti elektro-mašinskim instalacijama. Pomoćnik direktora Koridora Srbije i šef projekta Jug Milovan Bekrić je rekao da se radi i na tom delu Koridora 10 i to na dva velika tunela u Grdeličkoj klisuri – Predajane dužine 1,8 km i Manajle oko jedan kilometra.
– U ovo doba godine koristimo ne samo svaki dan lepog vremena već i svaki sat da se nešto uradi. Međutim, poslednjih nekoliko dana izuzetno nepovoljni vremenski uslovi su uticali a redukciju pozicija i radova koji su mogući po ovakvom vremenu –
Bekrić je istakao da se u tunelima Predejene i Manajle trenutno izvode radovi bez ikakavih zastoja, kao i radovi na bušenju šipova, ankera i na sličnim pozicijama.
Takođe, rekao je da će se, prema prognozi, vremenski uslovi već sutra poboljšati i da će se intenzitet svih radova na južnom kraku Koridora 10 znatno povećati. U Grdelickoj klisuri se, pored trase autoputa i dva velika mosta, grade i dve velike petlje, kao i 33 mosta ukupne dužine 5,7 km.