Gradonačelnik Beograda Siniša Mali obišao je radove na početku izgradnje nove centralne autobuske stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu. Pripremni radovi započeti su juče, kako je i najavljeno, a u narednih mesec, do mesec i po dana biće uklonjeno 20.000 kubnih metara šuta.
Ova stanica će biti jedinstvena u Evropi jer će obuhvatati međugradski, međumesni i turistički saobraćaj. Površina stanice će biti 13.000 kvadratnih metara, dok je vrednost radova oko 25 miliona evra. Grad Beograd ulaže zemljište, a preduzeće “Beogradska autobuska stanica” novac. Za 18 meseci od danas, na ovom prostoru biće nova moderna autobuska stanica – rekao je Mali.
Gradonačelnik je istakao da izgradnja nove autobuske stanice predstavlja još jednu kockicu u mozaiku izgradnje saobraćajne infrastrukture u Beogradu.
– Prokop smo čekali četiri decenije i on je od pre dve godine u funkciji. Danas ispunjavamo još jedno obećanje jer počinjemo da gradimo autobusku stanicu, a ostaju nam novi savski most, most preko Dunava kod Ade Huje i centralni tunel koji će povezivati Savski afmiteatar sa Bulevarom despota Stefana. Prema sadašnjim planovima, 2020. godine počećemo izgradnju metroa i zajedno sa razvojem “Bg voza”, autobuska stanica predstavlja deo plana sređivanja saobraćajne infrastrukture i smanjenja gužvi u gradu. Svakog dana sa postojeće autobuske stanice imamo 1.200 polazaka, što stvara veliku gužvu. Takođe, izgradnjom nove autobuske stanice omogućićemo da projekat “Beograd na vodi” uđe u drugu fazu razvoja – dodao je Mali.
Generalni direktor CIP-a Milutin Ignjatović istakao je da će nova autobuska stanica biti najveća u Evropi i naglasio da će imati više od 50 perona i 70 parking mesta za autobuse.
– Saobraćajni institut CIP projektovao je buduću autobusku stanicu i ona će biti po svim evropskim standardima. Ovo će biti najbolja, najlepša autobuska stanica u Evropi – rekao je Ignjatović.
Arhitekta Vladimir Lojanica, koji je osvojio prvu nagradu na međunarodnom konkursu za objekat autobuske i železničke stanice, istakao je da se radi o velikom saobraćajnom čvoru koji će objediniti autobuski i železnički saobraćaj.