Zamenite slatkiše sušenim voćem

Sušeno voće je odličan izvor energije i zdravlja. Jedna šaka ovog voća može da utoli želju za slatkišima ali i da bude kvalitetna užina. Konzumiranjem sušenog voća izbećićete nezdrave grickalice i osnažiti i svoje zdravlje jer je prepuno hranljivih sastojaka, belančevina, vitamina, minerala i vlakna.

Zamenite slatkiše sušenim voćem
Probajte da se hranite zdravije tako što ćete grickalice i slatkiše zameniti suvim i koštunjavim voćem. Suvo voće sadrži voćne šećere, vitamine i minerale. Njegove prednosti u odnosu na slatkiše su brojne, pre svega ne sadrži beli šećer, aditive i konzervanse, sušenjem u voću dolazi do višestruke koncentracije hranljivih materija, vitamina i minerala, snadbeva organizam velikom količinom energije. Ono je i odličan izvor vlakana što utiče na bolje pražnjenje creva. Bogato je magnezijumom i vitaminom B, te hrani nervni sistem i smiruje u stresnim situacijama. Zbog intenzivnog žvakanja, suvo voće podstiče varenje, kao i cirkulaciju u predelu glave. Poznato je da sadrži mnogo hranljivih sastojaka, uključujući vlakna, kalijum i bioaktivne sastojke zdrave za srce. Međutim, pošto ne sadrži vodu, sušeno voće ima znatno veći sadržaj kalorija nego sveže pa ga treba konzumirati u malim količinama.

Veliki je izbor ovih veoma ukusnih prirodnih slatkiša: suvo grožđe, urme, suve šljive, smokve, brusnice, sušena aronija, mango, ananas, banana, kajsija, borovnica, jagoda, trešnja i dr. Zbog izuzetne vrednosti treba ga konzumirati u svako doba godine, a naročito zimi. Ovo se posebno odnosi na suve šljive, suvo grožđe, suve smokve, kajsije i brusnice.
Na Beogradskim pijacama uvek možete nabaviti sušeno voće koje najviše volite i koje vam najviše odgovara. Među sušenim voćem kod nas tradicionalno prednjači suva šljiva koja je jedna od najkorišćenijih namirnica jer reguliše varenje i otklanja opstipaciju. Takođe, ona snižava holesterol i štiti srce. Ženama se preporučuje da svakoga dana uzimaju deset suvih šljiva koje će doprineti da se spreči gubitak koštanog tkiva usled opadanja nivoa estrogena.
Sušene brusnice su prirodni antibiotik, odlične su za uništavanje štetnih bakterija u organizmu. Takođe one utiču na bolji vid, smanjuju šećer u krvi i preventivno deluju na očuvanje srca i krvnih sudova. Za one koji imaju problem sa visokim pritiskom odličnan izbor su sušene kajsije jer obiluju kalijumom koji je veoma koristan za njegovu regulaciju. Samo četiri suve smokve dnevno čine četvrtinu preporučene dnevne količine gvožđa te su odlične za prevenciju anemije. Ako patite od nesanice sušena višnja je odličan izbor jer je jedan od retkih prirodnih izvora melatonina koji kontroliše unutrašnji sat u organizmu i reguliše san.

Sušene banane su dobra zamena za slatkiše, ali pored toga one su i savršen štit za vaš organizam u stresnim situacijama.

Sušeno voće se može konzumirati zasebno ili kao dodatak obrocima , poslasticama i svežem voću. Za doručak ga možete dodati u jogurt ili musli. Možete napraviti i jednostavno predjelo, poput kuglica sa sirom i suvom kajsijom. Izmešajte mladi i krem sir i dodajte malo seckanih kajsija. Smesu oblikujte u kugice koje ćete potom uvaljati u seckani badem ili pistaći. Ako u izrendane jabuke dodate malo suvog gržđa i oraha dobićete savršenu poslasticu koja će vas zasititi. Ukoliko ste ljubitelj smutija možete ga prirodno zasladiti sa par urmi.
Najbolje je da na vašem stolu uvek stoji mala činija suvog voća i orašastih plodova za kojima ćete posegnuti umesto da konzumirate slatkiše ili grickalice. Jedna od prednosti sušenog voća je i to što možete da ga ponesete na posao, izlet ili na put. Na taj način ćete obezbediti dododatnu dozu vitamina neophodnu vašem organizmu. S obzirom da ovaj izvor energije veoma brzo stiže u krvotok, posebno se preporučuje posle većih fizičkih sktivnosti. Mnogo je razloga da se sušeno voće nađe na vašoj trpezi, kao i na spisku za nabavku kada krenete na vašu omiljenu pijacu po ostale hranljive namirnice.

Gradske Pijace


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

2 + 10 =