Dijeta “6 latica” je magična i brza: Idealna za zdravo mršavljenje

Autorka dijete “6 latica” je švedska nutricionistkinja Ana Johanson, koja je dijetu bazirala na zdravom mršavljenju koje ne utiče na raspoloženje.

Leto je idealno vreme za dijetu, čak i ukoliko vam mršavljenje teško plazi za rukom, a za dijetu “6 latica” kažu da je magična.

Dijeta od 6 latica svojim imenom odmah podseća na dečju bajku o divnom cvetu koji ispunjava želje. I to nije bez razloga: sudeći po recenzijama, uz uspešan splet okolnosti, efekat ovog plana ishrane može biti prilično magičan. Istina, spektar delovanja dijetetskog cveta sa šest latica odnosi se na gubitak viška kilograma i poboljšanje blagostanja.

Dijeta 6 latica je jedan od najefikasnijih načina za mršavljenje.

Dijeta 6 latica traje 6 dana, ako je potreban veći rezultat, nedeljni plan se ponavlja. Sastoji se od lanca od šest jednodnevnih mono-dijeta. Nije skupo sprovoditi je, gubi se 500 grama dnevno, a preporučeno je da se ne drži više od jednom godišnje. Dodatni efekat je taj što vam smena proteina i ugljenih hidrata omogućava da izgubite potkožnu masnoću, a ne mišićnu masu. Ova dijeta je kontraindikovana za trudnice, dojilje, ljudi s hroničnim bolestima i alergijama, pa pre nego što počnete sa dijetom, trebalo bi da se obratite lekaru.

Dijeta je laka i atraktivana, a poznata je širom sveta. Njena originalnost je u kombinaciji posebnog menija sa vizuelnom kreativnošću: onima koji žele da smršaju preporučuje se da naprave cvet sa šest latica, od kojih je svaka potpisana imenom jednog od mono-dana. U ovu simboličnu sliku možete staviti sva svoja očekivanja, izraziti se i, što je najvažnije, psihički se pripremiti za prolazak kroz dijetu.

Dani latica dolaze striktno jedan za drugim i odlaze u smeru kazaljke na satu. Redosled se ne može menjati po sopstvenom nahođenju.

Redosled dana je sledeći:

– riba

– povrće

– piletina

– žitarice

– surutka

– voće

Dijeta 6 latica nije samo plan ishrane, već i svojevrsna kreativna igra u trajanju od šest dana. Dajući svojoj nameri da izgubite težinu vizuelnom obliku cveta, možete pozitivno i s lakoćom gledati na proces. Postavite cvet na vidljivo mesto ili, obrnuto, sakrijte ga na usamljenom mestu, a svaki dan svoje stroge dijete završite sa osećajem postignuća tako što ćete otkinuti laticu.

Kako funkcioniše dijeta

Prema recenzijama, dijeta sa 6 latica vam omogućava da izgubite u proseku za 0,5-0,8 kg svakog dana. Ovaj način ishrane zadovoljava principe odvojene ishrane, jer se zbog konzumiranja jednokomponentnih namirnica proteini ne mešaju sa ugljenim hidratima, zbog čega se masti razlažu. Na mnogo načina, monotonija ishrane doprinosi gubitku težine jer je telo prinuđeno da koristi sopstvene rezerve “u očekivanju” novih proizvoda. U isto vreme, metabolizam nema vremena da se navikne na ono što se hrani i pređe na režim štednje energije, koji je ispunjen višednevnim mono-dijetama.

Koliko možete jesti na dijeti

Plan ishrane se sastoji od lanca mono-dijeta, ali to ne znači da se “proizvod dana” može jesti bez ograničenja. Postoje sledeće preporuke:

Proteinski dani (riba, piletina, sveži sir) – ne više od 500 g proizvoda, poželjno 100-150 g po obroku;

Dani povrća  – možete jesti bilo koje povrće u količini od 1 kg do 1,5 kg.

Dani žitarica – na bazi 200 g suvih žitarica + do 100 g raženog ili hleba od celog zrna.

Preporučljivo je jesti svu dozvoljenu hranu s minimalnom količinom soli i strogo bez šećera. Takođe ne treba dodavati šećer u piće.

Na dijeti šest latica možete piti običnu negaziranu vodu (do 2 litra dnevno), zeleni čaj (do 4 šoljice dnevno), a možete piti šolju kafe (bez mleka ili zaslađivača) jednom dnevno.

Dozvoljeno je dopuniti dan svežeg sira kefirom (do 300 ml), a dan povrća – 1 kašikom ekstra devičanskog maslinovog ulja.

1. dan – riba

Prvog dana riblja mono-dijeta snabdeva telo potrebnom količinom omega-3 polinezasićenih kiselina. U svojoj suštini, ove kiseline su zdrava mast, koja se zbog svog sastava ne može pretvoriti u potkožne masti i neće se skladištiti.

Osim toga, nezasićene masti imaju blagotvornu sposobnost da “poraze” rezerve već nagomilane u struku i bokovima i smanje nivo lošeg holesterola. Protein sadržan u ribi ima izuzetne dijetetske kvalitete: dobro zasićuje i dobro se apsorbuje. Možda riblji dan na dijeti sa 6 latica nije najlakši, ali jeste jedan od najzdravijih.

2. dan – povrće

Biljna mono-dijeta se odlikuje niskim sadržajem kalorija i visokim sadržajem vitamina i vlakana. Vlakna ne samo da obezbeđuju sitost, već i pomažu pokretljivost creva, pružajući neku vrstu čišćenja. Ugljeni hidrati (skrob) i šećeri sadržani u povrću se apsorbuju sporije nego iz drugih izvora, što znači da je telu potreban određeni napor i potrošnja energije da ih preradi. To opet dovodi do činjenice da se energija uskladištenih masnih ćelija troši na varenje hrane.

Da biste maksimalno iskoristili korisne osobine povrća, jedite ga sirovo ili kuvajte na pari. Osim toga, možete praviti i smutije od povrća.

3. dan – piletina

Posna piletina bez kožice je svima omiljena. Protein koji se nalazi u pilećem fileu je veoma koristan u svom sastavu – sadrži u izobilju najvažnije amino-kiseline, kao i veliku količinu fosfora, kalijuma, magnezijuma, gvožđa, vitamina B.

Mono-dijeta na dan piletine savršeno dopunjuje potrebu tela za bioraspoloživim proteinima. Štaviše, ovaj makronutrijent će se potrošiti na jačanje mišića i neće moći da se pretvori u masnoću. Suočen sa činjenicom nedostatka ugljenih hidrata, metabolizam će ići na izvlačenje energije iz stare masti.

4. dan – žitarice

Na dan žitarica, važno je koristiti ne samo žitarice, već i mekinje. Mekinje su te koje koncentrišu najvažnije mikroelemente, a varenje ljuske žitarica zahteva dodatni napor od tela, što, naravno, znači još jednu fazu u potrošnji “teško stečenih” rezervi.

Ovog dana, na dijeti šest latica, izaberite hleb od celog zrna, a žitarice za kašu isperite i ne kuvajte odmah, već potopite preko noći – tako ćete obaviti najjednostavniju fermentaciju, što će značajno poboljšati svarljivost proizvoda. i njegove dijetetske vrednosti.

5. dan – mladi sir

Mono-dijeta od mladog sira će popuniti depo mineralnih komponenti. Sveži sir je posebno bogat kalcijumom. Za dan mladog sira birajte svež prirodni mladi sir srednjeg sadržaja masti. Izuzetno zasitan mladi sir sastoji se od 20% visokokvalitetnih proteina, razgrađuju se na esencijalne amino-kiseline, koje obnavljaju ćelije.

6. dan – voće

Dijeta se završava voćnim danom. Dizajniran je da obezbedi telu neophodne složene ugljene hidrate i polisaharide, a takođe vodi računa o jačanju, antioksidativnom dejstvu i “čišćenju“.

Ceo kompleks mono-dijeta je koherentan lanac efikasnog i doslednog programa mršavljenja. Stoga ne treba da smenjujete ove dane po svom nahođenju. I trebalo bi da prestanete da je držite postepeno: njen efekat će biti dugotrajniji ako održite ravnotežu između relativno visokog unosa proteina i relativno niskog unosa ugljenih hidrata, posebno jednostavnih (slatkiši, peciva, brze i prerađene hrane).

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

nine − 7 =