Evo s kojim mukama se suočavaju piloti!

Kašnjenje letova je dovoljno frustrirajuće za putnike, ali zamislite kako je tek pilotima koji moraju da nadomeste kašnjenje kako bi se red vožnje u što kraćem roku vratio u normalu.

pixabay.com

Stoga nemojte da se čudite ako pilot napomene da će se potruditi da “nadoknadi izgubljeno vreme“ tokom leta. Ipak, to nije kao kada bi vozač krenuo prečicom umesto regularnim putem. Naprotiv, piloti mnogo više moraju da paze na regulative avio-saobraćaja, ograničenja u brzini, ali i koridor kojim lete.

Pilot Patrik Smit kaže da je najčešći način kojim piloti štede izgubljeno vreme skraćivanje rute kojom lete. Tako često traže od kontrole leta da preseku nekoliko uglova ili preskoče neke od putnih tačaka. To im često može uštedeti i po nekoliko minuta.

Dok je to sjajno za kratka putovanja, Smit ističe da je to daleko komplikovanije za putovanja od obične rute kojom inače leti. Povećanje brzine nije opcija jer bi to imalo dramatičan uticaj na potrošnju goriva.

Na primer, ako drimlajner B878 treba da leti od 1029 do 1041 km/h, samo ubrzanje na 1052km/h, tačnije tih 11 km/h može da poveća potrošnju goriva od 500 do 1.000 kilograma, što je veliki trošak za samo par minuta dobitka.

Takođe, nekada je sasvim moguće da avioni koji su krenuli na vreme stignu kasnije na svoje odredište, a to je zbog prirodne cirkulacije vazduha, vetra, ali i jakih struja.

izvor: b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

six − 6 =