HIDRATACIJA ORGANIZMA POVRĆEM I VOĆEM

Hidratacija organizma trebalo bi da se nalazi u vrhu naših svakodnevnih navika a tokom leta trebalo bi joj posvetiti najviše pažnje.  Iako voda nema kalorije niti energetsku vrednost, dragocena je za zdravlje našeg organizma i neophodna za svakodnevno funkcionisanje.

Foto: JKP Gradske Pijace

POVRĆE I VOĆE HIDRIRA ORGANIZAM
Jedini način da budemo dovoljno hidrirani je ispijanje bar dva litra vode na dan, ipak to nije jedini način hidratacije organizma. Deo vode, oko 20 odsto naše telo dobija putem hrane koju unosimo u organizam, dok je ostatak važno uneti kroz vodu i napitke. Ako ste ljubitelji kafe i zelenog čaja imajte na umu da je reč o napicima koji sadrže kofein koji dodatno dehidrira organizam, što znači da biste tokom leta trebali piti šolju kafe dnevno. Uz to možete piti sokove, apsolutnu prednost dajte limunadi koja osim što osvežava pomaže da poboljšate svoj imunitet, pročistite organizam i hidrirate se.

Foto: JKP Gradske Pijace

Koje voće i povrće sadrži najviše vode?
Voće i povrće bogato je vodom, ali sadrži i vitamine, minerale i druge hranljive materije. Redovna konzumacija ovih namirnica pomaže organizmu da održi optimalan nivo tečnosti i blagotvorno utiče na kompletno stanje organizma jer reguliše rad kardiovaskularnog sistema, organa za varenje, kao i rad imunog sistema.
Krastavac ima veći sadržaj vode od bilo koje druge namirnice čak 95%, bogat je vitaminom C i ima povoljan odnos natrijuma i kalijuma što sprečava zadržavanje vode u organizmu. Možete ga jesti u salati, ali i kao svežu zdravu griskalicu iseckanog na štapiće.
Lubenica ima sličan procenat vode kao krastavc, ukoliko pojedete veliku porciju lubenice to može da obezbedi trećinu dnevnih potreba za vodom. Takođe, obiluje vitaminom C i čisti organizam od toksina.
Pasulj je izvaredan jer ima izbalansiran odnos ugljenih hidrata i proteina. Da li ste znali da jedna šolja kuvanog pasulja zamenjuje pola čaše vode?
Breskve, naktarine i dinje su veoma vodene i odlično nadoknađuju elektrolite koje gubimo znojenjem jer su bogate kalijumom. Ovo voće pomaže u regulaciji pulsa i cirkulacije jer kalijum i natrijum utiču na održavanje nivoa tečnosti u organizmu.
Celer je povrće koje će vam takođe pomoći da nadoknadite elektrolite koje ste izgubili usled fizičke aktivnosti i znojenja. Celer sadrži 75% vode, ima puno vlakana, ali i kalijuma i natrijuma. Osvežavajuće salate i napitci od celera su savršen izbor za letnje dane.
Jabuke uvek možete naći na beogradskim pijacama, jer se u Srbiji uspešno gaje brojne sorte ovog izuzetno zdravog voća. Da li ste znali da kada pojedete jabuku srednje veličine to je kao da ste popili pola čaše vode? Pri tome ste u organizam uneli i druge zdrave materije –glukozu, fruktozu, ugljene hidrate i kalijum i brojne vitamine.
Paradajz sadrži oko 93% vode, pri tome je izuzetno bogat likopenom značajnim antioksidansom.

Foto: JKP Gradske Pijace

Zelena paprika je bogata vodom, vitaminima i antioksidansima, ovo je namirnica koju tokom leta što više treba da uključite u ishranu.
Brokoli i karfiol su izuzetno bogati vodom, zato ih što češće treba konzumirati. Pored toga brokoli sadrže izotiocinat koji štiti naše ćelije, dok karfiol predstavnja odličan izvor vlakana ali i vitamina.
Od bobičastog voća kome je upravo sezona, najviše vode imaju maline i trešnje. Pri tome samo 100 gr malina podmiriće dnevnu potrebu organizma za vitaminom C.
Očekujemo vas na beogradskim pijacama gde se svakodnevno možete snabdeti svežim lokalno gajenim voćem i povrćem, koje je najbolji izbor hrane tokom leta, jer je lako svarljivo i često sadrži mnogo vode. Sve ove namirnice mogu poboljšati zdravstveno stanje vašeg organizma i dodatno ga hidrirati. Salate i druga jela bogata sezonskim plodovima pružiće vam osećaj lakoće. Potrudite se da tokom leta konzumirate nemasnu hranu, naročito nemasno meso, kao što su piletina, ćuretina i riba.

 

JKP Gradske Pijace / Glas Nacije

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

12 − 2 =