Indijska revolucija je počela: Na svakih 90 sekundi…

U fabrici STARTUP u južnom indijskom gradu Hosur, nedaleko od Bangalora, proizvodna linija bruji munjevitom aktivnošću.

Radnici u crnim uniformama proizvode potpuno novi električni skuter svakih 90 sekundi, dok rukovodioci prate naglo rastuću prodaju.

“Dvotočkaši brzo postaju električni”, kaže Tarun Mehta, generalni direktor kompanije Ather Energi, proizvođača električnih skutera koji je nedavno doživeo eksploziju potražnje.

Od 200 do 15 hiljada skutera

Pre tri godine kompanija je prodavala oko 200 skutera mesečno, a sada lako prodaje oko 15.000 skutera mesečno.

“Prihodi vrtoglavo rastu”, rekao je Mehta za CNN.

Ovako izgleda kada u Indiji ogromno tržište putničkih vozila postane električno, za koje se predviđa da će do 2030. godine postati industrija vredna 100 milijardi dolara.

U najmnogoljudnijoj zemlji na svetu, vozila na dva i tri točka su glavni fokus, a brojčano nadmašuju druga prevozna sredstva, poput automobila, oko četiri puta.

Električni mopedi koji se prodaju za samo 1.000 dolara sada jure zakrčenim ulicama.

Indija želi da postane zelena

Kao i mnoge zemlje, Indija žuri da postane zelena, sa ciljem da električna vozila čine trećinu ukupne prodaje privatnih automobila i 80 odsto prodaje dvotočkaša i trotočkaša do kraja decenije.

Indija se nada da će obezbediti model za druge zemlje u razvoju. Ali da bi se tamo došlo, nekoliko velikih prepreka stoji na putu, ističu stručnjaci, uključujući snižavanje cena i poboljšanje infrastrukture.

“Tokom poslednje tri godine tržište je dobilo značajan zamah”, rekao je Braješ Čiber, Mekinzi partner i jedan od lidera budućeg istraživačkog centra za mobilnost u Indiji.

Pritisak je podstaknut snažnom podrškom vlade, posebno kroz politiku poznatu kao “SLAVE”, ili brže usvajanje i proizvodnju električnih vozila. Program, koji je počeo 2019. godine, ulaže oko 1,2 milijarde dolara u subvencionisanje električnih vozila za potrošače i instaliranje hiljada stanica za punjenje električnih vozila širom zemlje.

Subvencije su odigrale veliku ulogu u nedavnom talasu usvajanja.

Ather, koji tranziciju vidi kao revoluciju, jedan je od desetina startapova koji imaju koristi. Njoj se pridružuje najmanje 55 drugih proizvođača električnih vozila koji su se pojavili da zadovolje potražnju.

Indija je, međutim, tek počela.

Uprkos prekretnici, milion prodatih vozila prošle godine je samo mala kap u poređenju sa ukupnom flotom dvotočkaša i trotočkaša u Indiji od 250 miliona, ostavljajući ogroman prostor za održivi rast.

Pošto je javni prevoz relativno nerazvijen, ovi tipovi vozila – skuteri, motocikli i rikše – su izuzetno važni i čine ogromnih 80% ukupne prodaje vozila.

Ovaj trend zemlji daje prednost pri prelasku na električna vozila, jer se takva vozila više koriste za svakodnevna kratka putovanja nego za vožnje na velike udaljenosti.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

13 − one =