Sočne, hrskave rotkvice

Zbog specifičnog ljutkastog ukusa rotkvice su mnogima omiljena salata. Imaju malo kalorija,
obiluju vitaminom C, vlaknima i vodom, brzo zasite te su odlična namirnica za održavanje
vitke linije. Dobro utiču na zdravlje, čiste disajne puteve, daju sjaj koži i kosi. Mnogo je
razloga da ih često konzumiramo, ali za većinu one su omiljene zbog svog jedinstvenog ukusa!
Crvene rotkvice koje su mnogima omiljena prolećna salata, osvojile su bogradske pijace jer su u
punoj sezoni. Tezge su prekrivene svežnjevima sočnih, jedrih rotkvica, gotovo svako sa pijace
ponese bar jednu vezu ovog hrskavog povrća. Kada kupujete rotkvice birajte one koje su čvrste i
crvene, to je siguran znak da su tek ubrane. Što je rotkvica ljuća ona je korisnija za organizam.
Poznate su po osvežavajućoj, specifičnoj ljutkastoj aromi. Hrskava i vodenasta tekstura ovog
povrća pravi je užitak bilo da ih konzumirate same ili ih dodajete u druge salate. Da bi ukus
salata bio savršen pripremajte ih od svežeg lokalno gajenog povrća koje možete nabaviti na
beogradskim pijacama. U receptima koji slede kombinovali smo namirnice koje su u jeku
sezone, tako da su pred vama ukusni, zdravi i ekonimični predlozi.

Šarena salata sa rotkvicama
Na tračice iseckajte jedan krastavac, pola veze rotkvica, izrendajte jednu sirovu šargarepu,
iseckajte peršun. Sve sjedinite i začinite po ukusu. Ova salata je odličan prilog uz sve vrste
mesa.
Kremasta salata sa rotkvicama
Iseckajte vezu rotkvica, vezu mladog luka, dva krastavca. Sve promešajte i dodajte 150 ml grčkog
jogurta. Posolite po ukusu.
Obrok salata sa rotkvicama
Iseckajte vezu rotkvica, pola glavice zelene salate, vezu mladog luka, dva tvrdo kuvana jaja, pola
veze mirođije. Dodajte ½ čaše pavlake, začinite, sve promešajte i malo prohladite u
frižideru.
Rotkvice imaju pikatan, pomalo začinjen ukus zahvaljujući enzimima koji se nalaze i u renu te
odlično idu uz ribu i meso. Bogate su vlaknima, vitaminom C, folnom kiselinom, kalijumom,
imaju vrlo malo kalorija, zbog čega su odlična namirnica za prolećno čišćenje organizma.
Vlakna, vitamini i minerali iz rotkvica poboljšavaju zdravlje jer snižavaju holesterol,
sprečavaju dijabetes, regulišu krvni prisak i nivo šećera. Rotkvice deluju i kao prirodan
inhalator, preporučuju se svima koji imaju problema sa začepljenim nosom, upalom sinusa i
infekcijom disajnih puteva. Pošto obiluju vlaknima i sadrže puno vode one brzo i lako
zadovoljavaju glad, što će vam pomoći da smršate ili održite vitku figuru. Takođe utiču na
dobro varenje jer ubrzavaju metabolizam. Ukoliko ishranu redovno obogatite ovim povrćem
vaša koža i kose biće zdravija i sjajnija.
Mnogo ređe od korena rotkvice se koristi njen list koji je veoma bogat gvožđem, te predlažemo
da ga ne bacate, već da ga dodate u čorbu. Kuvano lišće rotkvice po ukusu poseća na spanać.
Isprobajte čorbu od lista rotkvice za koju je potrebno: lišće od tri veze rotkvice, dva
krompira, perca od dve veze mladog luka, 2 šargarepe, manji koren celera. Oguliti krompir,
celer i šargarepu, oprati i kuvati dok ne omekša. Dobro oprana perca mladog luka i lišće
rotkvice isitniti. Perca luka izdinstati na malo maslinovog ulja, dotati biber i so. Kada

omekša povrće koje se kuvalo, dodajte u njega prodinstana perca i lišće rotkvice, sve kuvajte
još 7-10 minuta. Ispasirajte štapnim mikserom, služite toplo . Po želji u čorbu možete dodati
malo pavlake ili kiselog mleka.
Ukoliko redovno konzumirate rotkvice pored užitka u njenom jedinstvenom, osvežavajućem
ukusu, imaćete bolju cirkulaciju, svežiji dah i ređe će vas boleti glava.

Sve što mi treba je #napijaci

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

20 − twenty =