Srpska planina među 100 najboljih turističkih zelenih destinacija iz celog sveta

Na ceremoniji u glavnom gradu Estonije, Talinu objavljen je spisak 100 najboljih turističkih zelenih destinacija iz celog sveta prema primerima održivog razvoja, među kojima je i Zlatibor, saopštila je danas Turistička organizacija (TO) Zlatibora.

Kako se navodi, priča o mlekari ”Naša Zlatka” kao korisnoj i održivoj podršci lokalnim proizvođačima, kojom je konkurisano, ušla je u “Vodećih 100 priča” (Top 100 Stories), u prestižno društvo turističkih centara Japana, SAD, Filipina, država Evropske unije i drugih.

Dodaje se da su saradnju sa svetskom organizacijom ”Green Destinations (Zelene destinacije)”, koja je organizator internacionalnog izbora ”Top 100 Stories”, predstavnici TO Zlatibor započeli na ovogodišnjem Sajmu turizma u Berlinu. 

“Tada se rodila ideja da u tome učestvuje i najposećenija planina Srbije. A kako opština Čajetina teži da postane prva ekološka lokalna samouprava u Srbiji, ovo se pokazalo kao sjajna prilika da Zlatibor uđe u izbor zelenih destinacija i da se bori za taj prestižni sertifikat”, navodi se u saopštenju. 

Podseća se da je tim TO Zlatibor, predvođen direktorom Vladimirom Živanovićem u saradnji sa “Eko agrar” pripremio priču o mlekari “Naša Zlatka”, opremljenoj najsavremenijom opremom za preradu mleka i tradicionalnu proizvodnju zlatiborskog sira i kajmaka u kojoj se prerađuje mleko sa registrovanih poljoprivrednih gazdinstava na teritoriji opštine Čajetina i time pruža pomoć malim i lokalnim proizvođačima. 

“Tim primerom smo ukazali na uspešno stvaranje lokalnog brenda istovremeno korisnog i za proizvodjače i za snabdevanje turističkog centra, a Zlatibor je uspeo da uđe među 100 najboljih na izboru u Talinu, čime smo počastvovani”, ističe se. 

“Green Destinations” je neprofitna organizacija osnovana u Holandiji s ciljem unapređenja održivog razvoja destinacija i učesnika u turizmu, kao i njihove prepoznatljivosti na svetskom tržištu. 

U saopštenju se naglašava i da će u narednom periodu Zlatibor kroz obuke i treninge nastojati da što više radi na razvoju i unapređenju održivog turizma, te da bude prepoznat kao zelena destinacija na svetskom turističkom tržištu.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

seven − five =