Top-10 polovnjaka kojima će se povećati vrednost, da li imate neki od njih?

Neki ljudi ulažu u akcije i nekretnine, drugi ulažu u automobile.

Iako je ulaganje rizičan posao, odabirom pravog modela možete zaraditi na duže staze.

Obično su automobili kojima raste vrednost retki, ekskluzivni i dobro očuvani. Automobilski stručnjaci carVerticala napravili su listu automobila čija bi vrednost u budućnosti trebalo da raste i vlasnicima donose profit.

Mercedes-Benz 190 je u jednom trenutku bio izuzetno popularan model i njegova vrednost raste.

Tokom 70-ih, Mercedes-Benz je posvetio 10 puta više budžeta za proizvodnju novih automobila od svojih rivala, a kao rezultat toga, njegovi stariji modeli se nazivaju neuništivim.

Najmoćnija verzija 190 E 2.5-16 Evolution II sada košta i stotine hiljada eura. Međutim, još imate šanse da jeftino kupite standardnu verziju sa motorima od 2.3, 2.5 ili 2.6 od litara.

Automobili u seriji MR2 imaju sve što istinski entuzijasti u vožnji mogu da požele – pogon na zadnje točkove, centralno postavljen motor, sportsko upravljanje i manuelni menjač.

Prva generacija MR2, koja teži jedva jednu tonu, proizvedena je sa kompresorom i mogla je da ubrza od 0 do 100 km/h za 6,5 sekundi. To je jedinstven, klasičan sportski automobil sa 2 sedišta i farovima koji se uvlače.

Mazda MX-5, poznata i kao Miata, ozbiljan je rival Toyoti MR2. Prva generacija MX-5 proizvedena je između 1989. i 1997. i privukla je veliku pažnju.

Ovaj automobil je poznat po glatkom upravljanju i ima pouzdane 4-cilindarske motore od 133 KS. Ako tražite sigurnu investiciju i imate malo slobodnog prostora u svojoj garaži, MX-5 je jedna od najboljih opcija.

Predstavljen 1996. godine, Lancer Evolution IV je jedan od najpoželjnijih, ali i jeftinijih visokoperformansnih modela napravljenih za japansko tržište.

Sa cenom $12.000-15.000, četvrta generacija Lancer Evolution ima kompaktni 4-cilindarski motor, koji postiže 276 KS.

U 2015, Mitsubishi je okončao proizvodnju modela Lancer Evolution da bi se koncentrisao na hibridne i električne automobile. Ova činjenica je takođe uticala na njegovu vrednost.

Mnogi vozači misle da su svi modeli BMW M serije retki i skupoceni, i da ih nikada neće moći da kupe.

Međutim, na tržištu polovnih vozila mogu se naći i neki pristupačniji modeli, a jedan od najzanimljivijih primera je BMW M5 E34.

Prvi put predstavljena 1988. godine, ova moćna limuzina poslovne klase ima redni 6-cilindarski 3.8-litarski motor, koji postiže 335 KS.

Početna cena za ovaj klasični BMW M5 je oko 15.000 eura. Međutim, njegova vrednost brzo raste.

Ako želite da kupite sportski automobil, nećete naći ništa šarmantnije od Honde S2000.

Dok su Mazda MX-5 i Toyota MR2 nesumnjivo lepi automobili sa manjim nedostacima, S2000 je znatno potentniji izbor.

Ima jednostavnu, ali pouzdanu konstrukciju motora, pogon na zadnje točkove, atraktivan dizajn i 2.2-litarski atmosferski motor, koji proizvodi 237 KS.

Prvi put predstavljen 1999. godine, ovaj roudster se sada prodaje za 10.000-15.000 eura i neće uskoro doživeti pad cene.

Predstavljen 2002. godine, Volkswagenova top limuzina Phaeton nije uspela da se izbori za svoje mesto u oštroj konkurenciji nemačkih premijum modela.

Phaeton je bilo teško da se takmiči sa modelima koji su već imali veliko ime na tržištu, kao što su Audi A8, BMW Serije 7 i Mercedes-Benz S-klase.

Kao rezultat toga, njegova proizvodnja je okončana 2016.

Sada možete kupiti najraniju verziju Phaetona za samo 3.000-4.000 eura. Međutim, cena dobro očuvanog modela će najverovatnije rasti.

Phaeton je jedinstven i solidan pokušaj ulaska na tržište luksuznih automobila – ovaj model je napravljen na bazi Bentlija i ima izuzetno dugu listu opreme.

Land Rover SUV modeli su poznati po svojim terenskim sposobnostima i udobnosti, ali ne i po pouzdanosti.

U poređenju sa novijim modelima, Land Rover Discovery prve generacije je relativno robustan, jednostavan i pouzdan automobil, koji je postao popularan među ljubiteljima off-road vožnje.

Kasnije se broj Discovery vozila na putevima smanjio, što je povećalo vrednost dobro očuvanog primerka. Ovo posebno važi za onaj sa Rover V8 motorom ispod haube.

Da li se još uvek sećate ovog kompaktnog Ford modela nekonvencionalnog izgleda? Da ne bude zabune, reč je o staroj Pumi, a ne njenoj novoj, krosover inkarnaciji.

Potražnja za ovim modelom nikada nije bila velika, pa se proizvodio samo 5 godina. Međutim, 20 godina kasnije, Pumino ime je isplivalo na površinu, a mnogi zaljubljenici u automobile vole neobične modele iz 80-ih, tako da ovaj model ima mnogo potencijala.

Mnogi proizvođači automobila počeli su da lansiraju nove modele sa manjim motorima, postepeno prelazeći na električne verzije.

Mercedes-Benz AMG serija je jedan od drastičnijih primera. Izuzetno moćni i bučni AMG modeli pružaju sve što entuzijasti zagrejani za automobile mogu poželeti.

Međutim, 2015. godine obustavljena je proizvodnja legendarnog modela C63 AMG – to je bio poslednji sa 6.2-litarskim V8 atmosferskim motorom.

Pošto većina zainteresovanih vozača neće moći da kupi novi Mercedes-Benz AMG, vreme je da počnu da cene starije modele sa snažnim motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Ulaganje u automobile zahteva znanje o njihovoj istoriji i kretanjima na tržištu.

Ako želite da idete ovim putem, izbegavajte donošenje impulsivnih odluka zasnovanih na emocijama. Izaberite pravi model, naoružajte se strpljenjem i kasnije ćete moći da prodate svoj automobil po mnogo višoj ceni, piše carVertical.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

seven − 2 =