Vučić: Kraj – do 2024. godine; Predložiću petostruko veće kazne

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je danas obišao radove na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad – Subotica.

Vučić je rekao da su kineski radnici zamoljeni da malo ubrzaju radove i takođe je podsetio da je poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine.

“Imamo malo problema, ali sad ćemo da ubrzamo. Da se za šest meseci ubrzaju radovi, da radimo bar upola brzo kao vi u Kini. Poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine. Ništa posle toga – rekao je on i dodao da je od 2012. do danas izgrađeno 108,1 km pruga.

“A onda smo od 2012. izgradili 108,1 kilometar i 775 kilometara i sada radimo novih 156 kilometara, još 160 kilometara je u planu, a u planskim dokumentima još 2.000 kilometara. Tako da će biti mnogo posla za kineske komapnije i srpske i kineske radnike”, rekao je Vučić.

Do kraja naredne godine očekuje se da će cela trasa biti gotova.

Potvrdio je da postoje problemi sa rezervnim delovima.

“Treba da utrostručimo kaznu za one koji kradu delove železničkih pruga. To je napad na živote”, rekao je.

“Danas će ovde biti jedna od stanica na putu ka Subotici. Radovi idu brže od predviđenih rokova, bolje je nekad da platite i više, a da platite ranije i onda vidite rezultate kao što je u slučaju deonice Beograd-Novi Sad. Želimo da železnica, ne samo da postoji, nego da radi i živi. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine. Važno nam je to i zbog razvoja turizma, i podizanje svih mesta koja se na mapi puta nalaze. Postigli smo neverovatne rezultate i očekujemo da budu još bolji. Poslednja pruga koji smo napravili bila je Beograd-Bar. 36 godina nismo podigli nijedan kilometar pruge”, rekao je on.

“Ponosan sam na to šta sve gradimo. Nikada nisam zadovoljan – nije kraj – mnogo moramo da napredujemo”, zaključio je.

Pitanja medija

“Ne igramo se mi sa tim, ljudi moraju da znaju da su potpuno sigurni. S razlogom su usporili vozovi zbog bezbednosti. Ali kada imate posla sa bitangama koji kradu bakar ili kamenuju vozove ne znamo šta da radimo. Mi smo juče 4,5 minuta kasnili jer smo usporili sa 200 na 160 kilometara na sat. To nećemo više, jer su ljudi navikli na tačnost”, rekao je.

“I nije to prvi put. Ko su ti ljudi koji to rade, naravno da se sekiram, radite, gradite i dođu neodgovorni i uzmu deo baš sa mesta sa kog ne treba. Onda železnica uspori vozove. Predložiću 5 puta veće kazne za specifičmo delo – ugrožavanje bezbednosti više ljudi. Pa kad dobije 10 godina zatvora videćemo da li će mu pasti na pamet da krade”, rekao je Vučić odgovarajući na pitanje medija da obrazloži potencijalno povećanje kazne koje je prethodno pomenuo.

Kako kaže, sada imamo jedan od najboljih vozova na jugoistoku Evrope. Dodaje da će uskoro potpisati i za brzu prugu Beograd-Niš.

“To su tektonske promene, strašne, ogromne promene”, rekao je on.

Rekao je da se i sada trudimo i borimo da radimo, uz bezbroj problema. “Podižemo zemlju onako kako nikada dosad u istoriji nismo”.

“Šta god da smo gradili, uvek smo bili najstrašnije napadani kao da smo za sebe gradili, a ne za narod. Srećan sam što sad vide ovaj napredak. Sve ćemo moći drugačije da vodimo kad ovo bude izrađeno. Gradi se više i uspešnije nego ikad. Nisam uvek srećan – to je borba na dnevnom nivou, jer imali smo tri problema i sva tri problema smo rešavali. Imamo novu finasijsku strukturu. Ništa to nije jednostavno i lako. Ali stvarno sam ponosan zbog svega što gradimo i veoma zadovoljan”, rekao je.

“U ponedeljak ću predstaviti svaki metar izgrađenog puta i autoputa. Sve ću da vam pokažem. Oni (DOS) račinaju da su uradili 12,5 km Lajkovac a zapravo nisu uradili ništa – ali nije važno. Videćete da li sam ja upravu ili oni. Biće veliko iznenađenje za ljude koliko imamo čime da se pohvalimo”.

Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine “Pojas i put” i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine.

Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu.

Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.

Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke.

Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, svečanošću na kojoj su taster za početak izgradnje zajednički pritisnuli predsednik Vučić, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a njom su se brzim vozom “Soko” prvo provezli predsednik Vučić, premoijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.

Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija “Čajna relvej internešenel” i “Čajna komjunikejšens konstrakšn kompani” počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara.

b92

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

one × 3 =