ZA BLISTAVU KOŽU I KOSU NAMIRNICE BOGATE KOLAGENOM

Zahvaljujući kolagen u imamo zdrave zglobove, hrskavicu, vezivna tkiva, kožu i kosu. Ovaj
protein se nalazi u mnogim namirnicama i čini oko 30% proteina u našem telu. Kako
starimo nivo kolegena se smanjuje, zbog čega koža postaje opuštena, kosa gubi sjaj i više
opada. Umesto da koristite suplemenate kolagena, potrudite se da se hranite
raznovrsno i da u ishranu uvrstite namirnice bogate ovim proteinom.

Koje namirnice su bogate kolagenom? Određene vrste voća, povrća i mesa prava su
riznica ovog proteina. Stvaranje kolagena posebno podspešuje konzumiranje školjki,
ribe, belanca, paprike, paradajza, pasulja, lisnatog zelenog povrća, bobičastog i
citrusnog voća. Kolagenom je izuzetno bogata supa od šuplje kosti kao i domaća pileća
supa. Poznato je da riba i školjke imaju kosti i ligamente izgrađene od kolagena. Riblji
kolagen se smatra najboljim jer se najbrže apsorbuje u ljudskom organizmu. Jaja sadrže
visok nivo  prolina , jedne od najvažnijih amino kiselina koja utiče na proizvodnju
kolagena.

Značajnu ulogu u proizvodnji kolagena ima vitamin C, stoga je važno uneti ga u dovoljnoj
količini. Limun, grejfrut, narandže i limeta su odličan izvor ovog nutritijenta, kao i
bobičasti plodovi. Možda niste znali da jagode imaju više vitamina C od pomorandže.
Paradajz je izvrstan izvor vitamina C, samo jedan njegov plod može da pruži i do 30%
vitamina C neophodnog za proizvodnju kolagena ali i antioksidansa likopena koji štiti
kožu. Potrudite se da što češće konzumirate svežu papriku jer ona pored vitamina C
sadrži i kapsaicin koji usporava starenje kože. Beli luk dodajemo gotovo u svako jelo
jer doprinosi lepšoj aromi, blagotvorno deluje na zdravlje i sprečava gubitak kolagena
jer sadrži minerale i sumpor. Za dobro zdravlje važno je konzumirati zeleno povrće
koje utiče na lučenje kolagena. Zelena boja spanaća, kelja, blitve, zelja i salata bogata
je hlorofilom koji utiče na lučenje kolagena u koži. Pasulj je bogat proteinima i
aminokiselinama neophodnim za sintezu kolagena. Od koštunjavog voća posebno je
koristan indijski orah jer je bogat bakrom i cinkom koji doprinose stvaranju kolagena.
Kada planirate nabavku, na spisak obavezno stavite šuplju kost koju možete kupiti u
mesarama na beogradskim pijacama. Od povrća i šuplje kosti skuvajte supu, srž iz
šuplje kosti sadrži kolagen koji se prilikom kuvanja pretvara u želatin koji kožu, kosu
i nokte čini jačim i lepšim. Srž iz kosti mnogi nazivaju prirodnim botoksom, a pošto
proizvodnja kolagena u ljudskom organizmu godinama smanjuje, dodatni unos je dragocen.
Dok uživate u ukusu domaće supe od živinske kosti i povrća, možda niste znali da
konzumirate obrok koji je bogat glikozaminom koji usporava trošenje zglobne
hrskavice. Ova supa doprinosi kvalitetnijem snu, utiče na bolju memoriju, hidrira
organizam i dugo daje osećaj sitosti. Veliki broj suplemenata kolagena upravo se
pravi od piletine jer ona ima dosta konektivnog tkiva koje je bogat izvor kolagena i
ostalih proteina.

Proizvodnju kolagena u organizmu značajno možete podstaći ishranom. Konzumirajte
više povrća, voća i mesa koji sadrže ovaj protein ili podstiču njegovu proizvodnju.
Sveže voće i povrće bogato je vitaminima i mineralima , oni su pravi prijatelji kože,
kose i doprinose zdravlju zglobova. Iskoristite mogućnost da umesto suplemenata u
redovnoj ishrani koristite sveže namirnice i pripremate obroke koji će doprineti
stvaranju ovog proteina koji doprinosi zdravlju i lepoti.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

eleven − nine =